رئیس دانشگاه علوم پزشکی مجازی خبرداد

کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی به شبکه آموزش مجازی متصل شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مجازی گفت: کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از مهر ماه امسال به شبکه آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی مجازی متصل شده‌اند به نحوی که اکنون حدود ۴۷ هزار نفر از این فضا بهره می‌برند .

کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی به شبکه آموزش مجازی متصل شدند

به گزارش هشت دی،دکتر سید ناصر استاد ضمن اعلام این مطلب در حاشیه انعقاد تفاهم نامه همکاری میان معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مجازی، اظهار کرد: تفاهم نامه منعقد شده با معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در راستای اساس‌نامه و مصوبه‌ای است که دانشگاه علوم پزشکی مجازی داشته و یکی از اهداف آن رشد مجازی سازی در حوزه پزشکی از جمله در معاونت فرهنگی و دانشجویی است.

وی دانشگاه علوم پزشکی مجازی را به عنوان مرجع وزارت بهداشت در مجازی سازی فضای آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی دانست و اظهار داشت: بر این اساس این دانشگاه مسئله مجازی سازی را در حوزه پزشکی از جمله در معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت دنبال می‌کند و قبل از این نیز با برخی دیگر از معاونت‌های  وزارت بهداشت این همکاری را به خوبی ایجاد کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مجازی، فضای مجازی را که یکی از ملزومات توسعه در حوزه آموزش و بهداشت دانست و اظهار داشت: توسعه فضای مجازی نه تنها جزء یکی از برنامه‌های مصوب وزارت بهداشت در معاونت برنامه‌ریزی است بلکه در حوزه آموزش (پس از اجرای برنامه تحول در نظام آموزشی) بر آن تاکید فراوانی شده است؛ به نحوی که با خرسندی باید اعلام کنیم از زمان ایجاد این فضا اکثر دانشگاه‌های علوم پزشکی در برنامه‌های ترتیب داده شده در قالب دانشگاه‌های کلان مناطق ۱۰ گانه شرکت فعالی داشته‌اند.

استاد در تکمیل صحبت خود با بیان این که در صدد توسعه این فضا در دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌باشیم، ابراز داشت: بر همین اساس از مهر ماه امسال کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به شبکه آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی مجازی متصل شده‌اند و اکنون حدود ۴۷ هزار نفر از اساتید و دانشجویان این دانشگاه‌ها از این فضا بهره می‌برند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی، زیر ساخت‌های لازم برای فعالیت در این فضا را فراهم کرده‌اند و دانشگاه علوم پزشکی مجازی نیز روند توسعه‌ای این دانشگاه‌ها را در مراکز آمایشی زیر نظر داشته و گزارش‌های لازم را به معاونت برنامه زیری وزارت بهداشت ارائه می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مجازی در پایان بیان داشت: به جرات می‌توان گفت اغلب دانشگاه‌های مراکز آمایشی ۱۰ گانه وزارت بهداشت توانسته‌اند فضای مناسب آموزش مجازی را در مراکز خود فراهم کنند و طبق برنامه پیش بروند و بر این اساس امیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم به اهداف خود که همان استفاده از فضای مجازی در آموزش، بهداشت و درمان است برسیم.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه