ازدواج دنیای مقدس دارد و جوانان نباید دنیای غیر مقدس ارتباط پسر و دختر را به این دنیای مقدس پیوند بزنند+ تصاویر همایش

حجت الاسلام دهنوی در همایش سلسه مباحث زندگی با موضوع روابط پسر ودختر در دانشگاه آزاد رشت،تصریح کرد: ازدواج دنیای مقدس دارد و جوانان نباید دنیای غیر مقدس ارتباط پسر و دختر را به این دنیای مقدس پیوند بزنند.

ازدواج دنیای مقدس دارد و جوانان نباید دنیای غیر مقدس ارتباط پسر و دختر را به این دنیای مقدس پیوند بزنند+ تصاویر همایش

به گزارش خبرنگار حوزه و دانشگاه ۸دی نیوز، حجت الاسلام و المسلمین حسین دهنوی در همایش سلسه مباحث زندگی با موضوع روابط پسر ودختر و ازدواج مسیری برای آینده در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی رشت، با تاکید بر ارتباط بین دختر و پسر با شرط آشنایی برای ازدواج مورد قبول است و دارای ۵ شرط است اظهار کرد:سه مورد آن مشترک و دو شرط  مخصوص بانوان است.

وی با تاکید بر اینکه نگاه ریبه، ابراز احساسات و عواطف، خلوت سه شرط مشترک است که هر دو طرف ملزم به رعایت آن هستند افزود: وقتی دختر و پسر به هم نگاه می کنند نباید نگاه شهوت آلود و به قصدلذت باشد.

وی تصریح کرد: ازدواج دنیای مقدس دارد و جوانان نباید دنیای غیر مقدس ارتباط پسر و دختر را به این دنیای مقدس پیوند بزنند.

دهنو دوری از برقراری ارتباط عاطفی در ارتباط قبل از ازدواج را مورد تاکید قرارداد وابراز کرد:دو طرف خلوت نداشته باشند به طوری که امکان رفت و آمد دیگران وجود نداشته باشد واین مهم توسط بسیار از فقها حرام اعلام شده مگر اینکه اقلیتی از علما که گفته اند در صورتی می توانند در خلوت با یکدیگر قرار داشته باشند که خوف مفسده نداشته باشند.

وی درباره دوشرط مربوط به بانوان گفت : خانم ها مراقیت صحبت کردن و لحن صدایشان باشند چراکه زنان به خاطر جذابیت و لطافت دورنیشان بسیار اثرگذارند و خدای نکرده طوری حرف نزنند که موجب تحریک مرد شود،دختران باید مراقب باشند که چگونه و با چه لحنی با پسران حرف می زنند و رفتار می کنند، زیرا با توجه به ظرافت ها، جذابیت ها وزیبایی ها و انرژی های مثبتی که دارند، مردان را بسیار تحت تاثیر قرار می دهند.

کارشناس مسائل خانواده شرط پنجم را خنده متعارف بانوان عنوا کرد و افزود: قهقهه تحریک کننده در مقابل مرد نامحرم حرام است.

دهنوی ارتباط بین دختر و پسر را سبب ایجاد آسیب در زندگی خانوادگی عنوان کرد و بیان کرد:بزرگترین آفت این روابط شکست عشقی است.

وی با بر اینکه تاکید شکست عشقی افسردگی حاد می آورد گفت: دو فقدان معشوق یا معشوقه و مرگ عزیزی از خانواده به یک اندازه افسردگی ایجاد می کند.

کارشناس مسائل خانواده با بیان اینکه بسیاری از افرادی که دچار شست عشقی می شوند به خودکشی روی می آورند گفت: خداوند در مرگ عزیزی که عضوی از خانواده است قبل از بروز مصیبیت صبرش را به انسان مومن عطا می کند.

دهنوی با اشاره به اینکه سوءظن و بدگمانی از آفت های روابط قبل از  ازدواج است تصریح کرد: آفت دیگر ارتباط دختر و پسر عشق و شیدایی تا مرحله ای است که دو طرف کاستی های هم را متوجه نمی شوند

وی با اشاره به ضرب المثل روسی که عشق و نابینایی خواهران دوقلویند گفت: در این صورت بعد از رسیدن به هم و خاموش شدن عطش عشق متوجه کاستی های هم می شوند چراکه به قول چینی ها ازدواج گورستان عشق است.

کارشناس مسائل خانواده با تاکید بر اینکه به جوانان توصیه می کنم ازدواج خود را به دلیل مسائل اقتصادی عقب نیندازید گفت: امروز خود ارضایی درد پنهان جامعه محسوب می شود.

وی ضمن دعوت جوانان به تقوی الهی بیان کرد: برای کاهش تمایلات جنسی راهکارهای مانند رژیم غذایی ،نوع پوشش و جنس لباس است

وی با اشاره به اینکه گودی زیر چشم ،پرخاشگری و لرزش اندام از عوارض خود ارضایی است گفت:خود ارضایی ناتوانی جنس و ضعف نطفه را به دنبال دارد.

دهنوی با اشاره به گرمی هوا و افزایش بی حجابی در دانشگاه ها گفت: محدودیت اسلام برای مصونیت است.

کارشناس مسائل خانواده با بیان اینکه دانشجویان دختر از من می پرسند چرا ما دخترها حجاب داشته باشیم و آقایان آزاد باشند گفت: در جواب این عزیزان می گویم چون خانم ها جواهر و گوهرند و آقایان تیر آهن هستند و از گوهر و جواهر در صندوق نگهداری می شود و تیرآهن را سر راه می گذارند تا گرد و غبار و آفتاب بررویش بنشیند.

دهنوی ضمن دعوت دختران جوان به رعایت حجاب گفت:پسرها اگر اراده کنند می توانند نگاه به نامحرم نکنند چراکه بسیاری از جوانان در کشورهای اروپایی و در مهد بی حجابی هم خود را کنترل می کنند چراکه اگر انسان ایمان و اراده داشته باشد بر نفس خود پیروز است.

IMG_5198

IMG_5199

IMG_5203

IMG_5207

IMG_5191

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه