تقدیر از ۱۱۴ نفر در جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور

در مراسم اختتامیه سی و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان از ۱۱۴ برگزیده نهایی این جشنواره تقدیر به‌عمل آمد.

تقدیر از ۱۱۴ نفر در جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور

به گزارش هشت دی،اختتامیه سی و سومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور امروز با حضور دکتر حجت الاسلام و المسلمین رستمی، رئیس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و حجت‌الاسلام محمدی رئیس سازمان قرآن و عترت وزارت ارشاد در تالار دکتر رحیمی‌زاد دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

در این جشنواره تمامی دانشجویان کشور از وزارتخانه‌های بهداشت، علوم، دانشگاه آزاد و سایر دانشگاه‌ها حضور پیدا کردند.

این جشنواره از دانشگاه‌ها آغاز شد و پس از برگزاری در سطح منطقه، برگزیدگان آن در دانشگاه‌های زیرمجموعه دو وزارتخانه علوم و بهداشت و همچنین دانشگاه آزاد به صورت جداگانه در سطح ملی به رقابت پرداختند.

ترویج آموزه‌های قرآنی به عنوان عنصر کلیدی سی و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان و دانشگاهیان کشور در نظر گرفته شده است و در این جشنواره تلاش شد مفاهیم قرآنی در تمام زیرمجموعه‌های دانشگاهی درونی شده و علاوه بر آن در رفتار و سبک زندگی نسل جوان نیز مورد استفاده قرار بگیرد

همچنین تعداد شرکت‌کنندگان این جشنواره از مرحله دانشگاهی تاکنون ۳۵۰ هزار نفر بود که از این تعداد ۶۴۰ نفر برگزیده به مرحله ملی وزارتخانه‌های علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد رسیدند که در سطوح مختلف به مرحله نهایی جشنواره قرآن و عترت راه پیدا کردند

این جشنواره در ۶ بخش پژوهشی، فناوری، ادبی، هنری، آوایی و معارفی برگزار شد که در نهایت ۱۱۴ نفر به عنوان برگزیده نهایی معرفی شدند. افرادی که در بخش قرائت، تحقیق و حفظ کل قرآن حائز رتبه‌های برتر در جشنواره ملی قرآن و عترت شوند، به بخش بین‌المللی که هر دو سال یک بار برگزار می‌شود، راه پیدا خواهند کرد

حمیدرضا طاهری عصر امروز در اختتامیه این جشنواره با ارائه گزارشی از روند آن گفت: سی و سومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور بزرگترین رویداد فرهنگی، دینی و مذهبی در دانشگاهها است که با هدف گسترش فرهنگ قرآن و عترت در دانشگاههای سراسر کشور برنامه ریزی شده و برگزار می‌شود.

وی افزود: مرحله ملی اجرایی  سی و سومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور ۲۵ تا ۲۸ آبان با حضور برگزیدگان مرحله سراسری برگزار شد.  این مرحله در بخش هایی آوایی، معارفی، ادبی، پژوهشی، فناوری و هنری در ۳۴ رشته و در دو بخش برادران و خواهران با حضور ۲۰ دانشجو برگزار شد. در بخش معارفی ۲۰۵ دانشجو در ۹ رشته شرکت کردند.

طاهری ادامه داد: همچنین ۳۴۵ دانشجو در بخش های ادبی، هنری، پژوهشی و فناوری شرکت کردند که از ۴۸ برگزیده تقدیر شد. ارزیابی کیفی جشنواره به صورت الکترونیکی برگزار شد. میزان رضایت شرکت کنندگان از امکانات، اطلاع رسانی، نظم، ویژه برنامه افتتاحیه، مکان بالاتر از ۸۸ درصد بود.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه