پدر شهید "بابک نوری هریس" در گفتگو با 8دی:

خدا شرّ مسئولانی که به کشور خیانت می کنند را کم کند/ تنها سپاه در این یک سال در کنار ما بود

پدر شهید “بابک نوری هریس”، گفت: آرزوی قلبی من به احترام پیامبر اسلام(ص) وامام علی (ع) شهدای کربلا و آیه های قرآن و خون پاک و مطهر شهدا این است که خدا شر این مسئولانی که به کشور خیانت می کنند را از سر این ملت و نظام کم کند.

خدا شرّ مسئولانی که به کشور خیانت می کنند را کم کند/ تنها سپاه در این یک سال در کنار ما بود

به گزارش ۸دی، یک سال از شهادت جوان ترین شهید مدافع حرم گیلان می گذرد شهیدی که اصالتی آذری دارد و در کوچه و خیابان های شهر رشت بال و پر کشیده و بری دفاع از ناموس شیعه خود را به حرم عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(س) رسانده است. آری یک سال از شهادت شهید «بابک نوری هریس» می گذرد، شهید دهه هفتادی که با شهادتش خط بطلانی بر قضاوت های نا به جایی کشید که مدعی رنگ باختن ایمان و اعتقاد جوانان این مرز و بوم بودند.

«محمد  نوری هریس» پدر شهید مدافع حرم «بابک نوری هریس» در گفت و گو با خبرنگار ۸دی، اظهار کرد: سلام و صلوات می فرستم به روح پاک و مطهر شهدا و امام شهدا و آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری و موفقیت ایشان و سپاه اسلام دارم.

 

** «بابک» نسبت به مسایل پیرامون خود بی تفاوت نبود

 

وی با بیان اینکه «بابک» از شهیدان پر افتخار جوانان دهه هفتادی، انسانی جامع بود، گفت:  همه ابعاد یک انسان مؤمن و معتقد به مباحث ملی، دینی و مذهبی را داشت، «بابک» نسبت به مسایل پیرامون خود بی تفاوت نبود و به درس اهمیت می داد و انجام واجبات شرعی خود را در اولویت قرار می داد.

پدر شهید «بابک نوری هریس» تأکید کرد: پسرم در محافل مذهبی حضور فعالی داشت و در بحث خدمات رسانی به مردم هم در هلال احمر به عنوان عضو فعال بود و در سه رشته کشتی و کاراته با داشتن کمربند مشکی و وزنه برداری فعال بود و بسیجی ویژه در دانشگاه  و محل بود.

وی با بیان اینکه «بابک» نسبت به میهن، دین، مذهب و ملت حساسیت ویژه ای داشت، افزود: پاسداری از این سه اصول و نظام تحت فرماندهی مقام معظم رهبری برایش مهم بود و در حفاظت از میهن در جریان سربازی سپاه قدس گیلان در جبهه مقابله با تجزیه طلبان کردستان «پژاک» در اواخر سال ۹۵ حضور داشت.

پدر شهید بابک نوری هریس ادامه داد: وی داوطلبانه در این سنگر حضور پیدا کرد، دوبار در جریان سربازی مبارزه با پژاک را در کارنامه خود داشت و بعد در جریان دفاع از حریم عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (س) جان خود را عاشقانه، عالمانه و عاقلانه نثار این راه ارزشمند در مبارزه با داعشی ها کرد.

وی ادامه داد: «بابک» عاقلانه و بدون در نظر گرفتن وظیفه کاری و اداری با وظیفه ای شرعی شرایط خوب تحصیلی حتی در خارج از کشور را رها کرد و با در نظرگرفتن پاسداری از دین و مذهبش، جان مبارکش را تقدیم پیشگاه خاندان نبوت کرد و به سوی خداوندپر کشید.

نوری هریس با بیان اینکه پسرم الان در محضر انبیا و اولیا الهی است و میهمان ویژه خداست، گفت: با وجود دشمنی های زیاد، نسبت به نظامی که به آسانی بدست نیامده و بابک ها تقدیم پیشگاه خدا کرده است تا تثبیت شود و تداوم داشته باشد مسئولیم و امیدوارم تا زمان ظهور امام زمان(عج) این نظام تداوم داشته باشد.

 

** جوانان نسبت به میهن، مذهب و مسایل پیرامون خود حساس باشند

وی در توصیه به جوانان هم سن و سال پسرش، گفت: جوانان نسبت به میهن، دین و مذهبتان و مسایل پیرامون خود حساس باشید و تحصیلات را جدی بگیرید چون دفاع عالمانه و آگاهانه از یک موضوع تأثیر عمیقی دارد و عالمانه از اهداف نظام دفاع کنید و پاسدار خون شهیدان به عنوان ستارگان درخشان آسمان غیرت، همت، ملت و دین و مذهب باشید.

پدرشهید بابک نوری هریس بیان کرد: برای پاسداری از چنین راهی باید مجهز به صلاح علم باشید به عنوان یک کهنه سرباز این سرزمین با سابقه ۴۴ماهه در دفاع مقدس و از بازماندگان آن دوران که دوستان عزیزم را از دست داده ام می گویم که «بابک» در وصیت نامه اش برایم نوشته است که «شما در دفاع از زینب های زمانه در جبهه ها حضور داشتی و دفاع کردی دعا کن من با دوستان شهیدت محشور شوم».

وی ادامه داد: «بابک» امروز در کنار دوستان شهید من آرمیده است و جوانان باید در پاسداری خون شهدا بصیرتشان را بالا ببرند و با بصیرت به موضوعات نگاه کنند.

پدرشهید بابک نوری هریس گفت:  در این شرایط دشمن نمی تواند کشور ما را تضعیف کند و نمی تواند به دین و مذهب ما بزند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان همیشه مأیوس و سرخورده اند، افزود: باز هم بیش از گذشته شاهد سر افکندگی دشمنان غدار و غداره بندمان خواهیم بود، آرزودارم ارزش هایی که ملت برای آن مجاهدت کردند و به نظام جمهوری اسلامی ختم شد روزی را شاهد باشیم که دشمنان سرافکنده تر شوند و شاهد اقتدار روز به روز نظام اسلامی مان باشیم.

نوری هریس تصریح کرد: امروز هم با این دل شکسته که پاره تنم را تقدیم پیشگاه مقدس پرورگار و اولیاء و انبیاء کرده ام خدا را قسم می دهم به احترام خون امام حسین (ع) و این شهدا، آنهایی که درنظام مسؤلیت گرفتند در هر رده ای که هستند و نیت خدمت واقعی به نظام و ملت و کشور را تحت رهبری مقام معظم رهبری دارند و نسبت به امور محوله با اقتدار برای کارآمد کردن نظام زحمت می کشند روز به روز به توفیقاتشان بیفزاید.

وی با تأکید بر اینکه  اختلاس گران و خیانتکاران به نظام تنها برای دفاع از فرزندان و خانواده هایشان جهت تحصیل در بهترین دانشگاه های خارج کشور تلاش می کنند و به ریش امثال ما می خندند، تصریح کرد: خدا چنین مسؤلانی را نابود کند و شرشان را از سر ما کم کند زیرا انصاف نیست و درد آور است.

 

** خدا شر مسئولانی که به کشور خیانت می کنند را از سر این ملت و نظام کم کند

پدر شهید مدافع حرم گفت: خداوند متعال ریشه این مسؤلان را بکند که تمام مشکلات ما از این مسئولانی است که در نظام جاخوش کرده اند و مردم و معتقدین به نظام را می رنجانند خیلی اذیتم می کند و آرزوی قلبی من به احترام پیامبر اسلام(ص) وامام علی (ع) شهدای کربلا و آیه های قرآن و خون پاک و مطهر شهدا این است که خدا شر این مسئولانی که به کشور خیانت می کنند را از سر این ملت و نظام کم کند.

وی در ادامه با اشاره به خاطراتی از فرزند شهیدش، گفت: بچه هایم را طوری تربیت کردم که بی نهایت به خانواده احترام بگذارند، «بابک» رابطه ویژه ای با من در بین فرزندانم داشت و روی من و سرم را می بوسید و بیشتر کارهایم را بابک انجام می داد.

نوری هریس تأکید کرد: زمان اعزام به سوریه نتوانستیم باهم خداحافظی کنیم و فقط با نگاه هایمان به هم فریاد اعتقاداتمان را می زدیم.

 

** تنها سپاه در کنار ما بود

وی در ادامه  با اشاره به اینکه بنیاد شهید تا الان یک بار هم به ما سر نزده است و حال ما نپرسیده، اضافه کرد: تنها سپاه در این یک سال در کنار ما بوده است و تا به امروز از بنیاد شهید یک بار هم به بنده تلفن نزده اند که مثلا مراسم شهید است چه برنامه ای داریم؟!

 

** بعد از یک سال به «بابک» می گویم من را هم با خودت ببر!

محمدنوری هریس در پاسخ به این سؤال که اگر بخواهید به پسر شهیدتان حرفی بزنید چه می گویید، گفت: بعد از یک سال به «بابک» می گویم من را هم با خودت ببر زیرا دلم برای رفقای شهیدم و امام شهدا تنگ شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه