لزوم شفاف سازی در مسائل اجتماعی؛

ماجرای جنجالی نوازندگی خیابانی چند پسر در رشت!

نوازندگی خیابانی پدیده ای نادر در رشت نیست، شهروندان رشتی بارها شاهد ساز زدن و نوازندگی فردی یا چند نفره در خیابان های رشت بوده اند، این در حالی است که انتشار گسترده یک ویدیو از برخورد فردی با چند نوازنده جوان واکنش های مختلفی در پی داشته است.

ماجرای جنجالی نوازندگی خیابانی چند پسر در رشت!

به گزارش ۸دی، نوازندگی خیابانی پدیده ای نادر در رشت نیست، شهروندان رشتی بارها شاهد ساز زدن و نوازندگی فردی یا چند نفره در خیابان های رشت بوده اند که در گوشه ای از خیابان برای نشان دادن هنر خود به نوازندگی کرده اند یا حتی از این طریق به امرار معاش نیز پرداخته اند.

اما به تازگی ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده است که طی آن چند پسر در حال ساز زدن و گیتار زدن هستند اما ناگهان با برخوردی نامناسب فردی مواجه می شوند.

چند و چون ماجرا هنوز از سوی نهادهای رسمی اعلام نشده است و معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان در گفتگو با خبرنگار ۸دی اعلام کرده است: پلیس مشغول بررسی موضوع است و نتیجه بررسی ها از طریق مراجع ذیربط اطلاع رسانی می شود.

 

میرشمس مومنی زاده فرماندار رشت در واکنش به بازتاب گسترده فیلمی از برخورد که اخیراً با سه جوان نوازنده خیابانی در محدوده میدان شهرداری رشت صورت گرفته، ضمن تقبیح نحوه برخورد و نادرست خواندن آن افزود: به فرمانده نیروی انتظامی اعلام شد تا در مورد ابعاد ماجرا بررسی و متعاقباً پیگیری و اقدامات مقتضی در اسرع وقت صورت گیرد.

 

وی بر لزوم توجه به ارزش های دینی در جامعه تاکید کرد و با یادآوری تقارن زمان وقوع این حادثه با شب شهادت امام حسن عسکری (ع) اضافه کرد: باید به ارزش های مذهبی در جامعه اسلامی توجه کرد و احترام گذاشت اما نحوه برخورد با سه جوان نوازنده نادرست بوده و در آموزه های دینی ما نیز برای امر به معروف و نهی از منکر مراحل و شیوه هایی پیش بینی شده است.

 

اما واکنش محمدمهدی تندگویان، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان نیز به این ماجرا قابل تأمل است.

 

وی طی اظهاراتی گفته است: «معاونت جوانان از این جوانان دعوت کرده است تا در صورت تمایل به معاونت ساماندهی امور جوانان مراجعه کنند و با مسئولان این حوزه ملاقاتی داشته باشند!»

 

گویا این چند جوان نوازنده باید خیلی خوشوقت باشند که معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان آنان را به وزارتی که به نام جوانان است دعوت کرده است! وزارتخانه ای که مدتهاست با بی‌توجهی‌ به مسائل عمده جوانان به ورزشی شدن صرف رسیده است.

 

در هر صورت انتظار این است که نهادهای ذیربط با شفاف سازی هرچه سریعتر افکار عمومی را در جریان کمّ و کیف این قبیل قضایا که ماهیتا از شبهه پراکنی و فرافکنی های زیادی برخوردار است قرار دهند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه