نماینده مردم انزلی در گفتگو با 8دی:

ایرادات ترجمه ای در متن برجام هم وجود داشت/ هیئت رییسه مجلس این قضیه را بررسی کند که آیا این اتفاق سهوی بوده یا عمدی؟!

نماینده مردم انزلی در مجلس، گفت: در برجام هم این اتفاق افتاد و کلمات حساس با معنا و مفهوم خاص در متن وجود داشت که نشان از ایرادات ترجمه ای بود اما اکنون دوباره در cft هم همین قضیه پیش آمده است.

ایرادات ترجمه ای در متن برجام هم وجود داشت/ هیئت رییسه مجلس این قضیه را بررسی کند که آیا این اتفاق سهوی بوده یا عمدی؟!

حسن خسته بند در گفت و گو با خبرنگار ۸دی در واکنش به مسائلی مانند ارائه طرح cft با غلط های ترجمه ای از سوی وزارت امور خارجه به مجلس، اظهار کرد: تجربه ثابت کرده که طرح هایی که وزارت خارجه ترجمه می کند و به مجلس ارائه می دهد یک سری کلمات حساس وجود دارد که می تواند  با معانی مشابه عنوان شود.

 

وی افزود: ما در برجام هم نمونه های این چنینی داشتیم که قراردادهایی که به مجلس داده بودند اشکالاتی در ترجمه داشته است و این بار هم این قضیه اتفاق افتاده است و اینطور نبوده که ما از وزارت خارجه نسخه انگلیسی طرح ها را بخواهیم.

 

نماینده مردم انزلی در مجلس، گفت: همواره تفاهمنامه های مختلفی در بخش هایی مثل کشتیرانی، اقتصادی و… وجود دارد که همیشه مجلس  ترجمه وزارت خانه را بابت این طرح ها مبنا قرار می دهد و در کمیسیون ها و صحن تصویب می کند.

 

خسته بند بیان کرد: در برجام این اتفاق افتاد و کلمات حساس با معنا و مفهوم خاص در جاهای مختلف متن وجود داشت که  فرض می گیریم اشتباه ترجمه شده است اما اکنون دوباره در cftهم همین قضیه پیش آمده است.

 

** وزارت امورخارجه نسخه انگلیسی طرح ها را به مجلس ارائه کند

وی افزود: این فکر می کنم دیگر این موضوع را باید بر مبنای شک بگذاریم و از وزارت امور خارجه بخواهیم نسخه انگلیسی کلیه تفاهمنامه ها و طرح های دولت را به مجلس ارائه کند تا مجلس هم یک چک کند و اشتباهات را بگیرد تا این اشتباهات عمدی و سهوی به وجود نیاید.

 

** ممکن است نیروهای نفوذی اثرات خود را بر اینگونه قراردادها بگذارند

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی، افزود: متأسفانه در جاهای مختلف نیروهای نفوذی ممکن است وجود داشته باشند که این نیروها می توانند اثرات خود را بر این قراردادها بگذارند و متن طرح با چیزی که تصور می کردیم کاملا متفاوت باشد.

 

خسته بند تأکید کرد: هیأت رییسه مجلس باید این قضیه را بررسی کند که آیا این اتفاق سهوی بوده یا عمدی؟! نمایندگان می توانند سؤال کنند منظور از این خط یا ماده یا تبصره این موضوع بوده یا نبوده، می تواند در مجلس مطرح شود و بعد از اصلاح بند مذکور رأی گیری شود که اگر مجلس قبول داشته باشد رأی مثبت و در غیر این صورت رأی منفی می دهند.

نماینده مردم انزلی در مجلس در خصوص مسائلی مانند امکان استیضاح وزیر امورخارجه، گفت: استیضاح ظریف به خود نمایندگان برمی گردد یعنی اینکه این موضوع در حدی است که وزیر باید پاسخگو باشد که آیا زمانی برای استیضاح وزیر است یا نه در قالب تذکر و استیضاح می تواند قابل اجرا باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه