اجرای طرح ملی پای درس ماه در آستارا

رئیس جمعیت هلال احمر آستارا از اجرای طرح ملی پای درس ماه، با هدف آموزش امداد و کمک های اولیه به دانش آموزان این شهرستان خبر داد.

اجرای طرح ملی پای درس ماه در آستارا

به گزارش هشت دی، حسین خورشیدی روز شنبه در کارگاه آموزشی این طرح در کانون فرهنگی امام (ره) آستارا گفت:۲۰ کانون هلال احمر در مدارس راه اندازی شده و در قالب این طرح ارزیابی مصدوم، احیای قلبی و ریوی، پناه گیری و تخلیه اضطراری به مربیان کانون ها آموزش داده شد.
وی افزود: ۴۰ نفر از مربیان و مدیران کانون های دانش آموزی هلال احمر از خدمات طرح پای درس ماه بهره مند شدند و آشنایی آنها در تسکین آلام بشری، حمایت از زندگی و سلامت انسان ها، برقراری دوستی و تفاهم متقابل موثر است.
خورشیدی بیان کرد: مربیان هلال احمر در طول سال کنترل و ارزیابی علایم حیاتی، احیای قلبی ریوی، پانسمان، آتل بندی، اسکان اضطراری، پناه گیری، تخلیه اضطراری و حمل مصدوم را به دانش آموزان یاد می دهند.
وی ادامه داد: با همکاری آموزش و پرورش آستارا همه ساله قشر عظیمی از دانش آموزان با آموزش‌های امدادی آشنا می‌ شوند و دانش آموزان مهارت های مقابله با حوادث را یاد می گیرند.
شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و ۱۷هزار دانش آموز در مدارس آن تحصیل می کنند.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه