باید در مقابل تبلیغات ادیان و فرق نو ظهور پاسخگوی جوانان باشیم

مسئول دفتر ادیان حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه امروز لشکر بزرگی از فضای مجازی ایجاد شده است افزود: امروز صدها وبلاگ و دهها تالار گفتگو و کلیسای خانگی در کمین نوجوانان و جوانان کنجکاو هستند.

باید در مقابل تبلیغات ادیان و فرق نو ظهور پاسخگوی جوانان باشیم

به گزارش خبرنگار ۸دی نیوز، دکترمحمد کاشانی مسئول بخش دفترادیان تبلیغات حوزه علمیه قم در جلسه هم اندیشی ویژه اساتید دانشگاه گیلان با موضوع آشنایی با ادیان و فرق نو ظهوردر تالار معین دانشگاه تربیت بدنی گیلان نسبت به تلاش دشمنان برای ایجاد کلیساهای خانگی هشدار داد و از مسئولان فرهنگی به اساتید و اندیشمندان جامعه خواست  که در زمینه ترویج آموزه‌های دینی و اعتقادی پیشرو باشد.

وی با تاکید بر اینکه کلیسای خانگی جریانی فراگیر است که توسط رسانه‌های مروج مسیحیت در جوامع امروزی فعالیت می‌کند و به حریم فکری شهروندان نفوذ کرده است  افزود: ماهواره وسیله ای فریبنده است که امروز طیف گسترده ای از جامعه ما به آن دسترسی دارند و هر روز دامنه نفوذ آن بیشتر می شود.

مسئول بخش دفترادیان تبلیغات حوزه علمیه قم با اشاره به انتشار کتب در گروههای سنی مختلف برای ترویج ادیان نوظهور تاکید کرد: تهیه قصه های و داستانها به زبانهای مختلف مهم ترین روش دنیا معاصر برای ترویج ادیان نو ظهور است.

کاشانی با این توضیح که امروز لشکر بزرگی از فضای مجازی ایجاد شده است افزود: امروز  بیش از ۶۰۰ وبلاگ و دهها تالار گفتگو و کلیسای خانگی در کمین نوجوانان و جوانان کنجکاو و رنج دیده هستند.

وی با این توضیح که بیشتر افرادی که به این ادیان و فرق نو ظهور گرایش می یابند آدمهایی هستند که گرفتار مشکلات فراوان هستند ابرازنمود: کسی که در حال غرق شدن است برای نجات خود بر هر رشته ای چنگ می زند.

کاشانی همچنین، معتادان و افرادی را که روابط نابهنجار اخلاقی دارند و خانواده های از هم پاشیده  را از جمله افرادی اعلام کرد که تحت تاثیر تبلیغات مبشران ادیان و فرق نو ظهور قرار می گیرند.

 وی خاطرنشان کرد: گاهی نیز در نزاعهای سیاسی گروهی به خطا می روند  و در این بین معارض سیاسی تبدیل به معارض دینی می شود.

مسئول بخش دفترادیان تبلیغات حوزه علمیه قم با ابراز نگرانی از تلاش عوامل دشمن برای ترویج فرقه های مذهبی و خدشه دار کردن اعتقادات جوانان در ادامه جنگ نرم دشمنان علیه عقاید اسلامی و شیعی را مورد توجه قرار دادو تاکید کرد: روزنه ای که امروز رسانه های غربی از آن استفاده می کنند تا جوانان را از حقیقت اسلام دور کنند خلاء عاطفی و احساسی است و در سایه غفلت مبلغان دین خلاءهای در ذهن و دل جوانان ایجاد می کنند.

وی با تصریح با اینکه ما با مسیحیت مشکل نداریم افزود: چیزی که امروز وارد جامعه ما شده است مسیحیت نیست همان طور که وهابیت اسلام نیست امروز  مسیحیتی که از شبکه های چون نجات تیوی و محبت تیوی تبلیغ می شود دینی است که به دروغ نام خدار را یدک می کشند شبکه های تبشیری مسیحی (محبت/ نجات/ ست سون پارس و ….) برای پیاده کردن اهداف غرب و گمراه کردن جوانان سعی دارند با شیوه های خاصی آنان را به سوی مسیحیت  جذب کنند.

مسئول بخش دفترادیان تبلیغات حوزه علمیه قم وظیفه اساتید و اندیشمندان جامعه در مقابله با هجمه های فرهنگی غرب را سخت و سنگین عنوان کرد و با اشاره به حادثه ۱۱ سپتامبر افزود: کشور هلند فیلم فتنه را در سال ۸۷ بر علیه اسلام تهیه و تولید کرد تا اسلام را دین خشونت جلوه دهد.

وی تصریح کرد: وظیفه اساتید برای شناسایی ادیان مختلف و پاسخ به پرسش جوانان در دانشگاه‌ها بسیار مهم و تاثیرگذار است همه ما باید در مقابل تبلیغات گروه‎های تندرو پاسخگوی جوانان باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه