مضرات مصرف خودسرانه پروتئین

آیا می دانید مضرات مصرف خودسرانه پروتئین چیست؟ آیا می دانید مصرف این داروها می تواند شما را تا پای مرگ ببرد؟

مضرات مصرف خودسرانه پروتئین

به گزارش ۸دی، در سال های اخیر مصرف خودسرانه پروتئین در بین جوانان افزایش یافته است. لازم است بدانید که مصرف پروتئین به صورت خودسرانه می تواند با جان شما بازی کند. به همین دلیل شما را با مضرات مصرف خودسرانه پروتئین آشنا می کنیم تا اطرافیانتان را از خطرات آن آگاه کنید.

مضرات مصرف خودسرانه پروتئین
مصرف بیش ازحد و خودسرانه پودر پروتئین درباشگاه های ورزشی،باعث بیماری های مزمن مانند فشارخون و آسیب به کلیه می شود.
مسعود کیمیاگر،متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:در باشگاه های ورزشی و در بین مربیان ورزشی عقاید غلطی درباره مصرف مواد غذایی بعد از ورزش وجود دارد که این تصورات هیچ پایه و مبنای علمی ندارند.

وی ادامه داد:مصرف نکردن آب و مواد شیرین و دارای نشاسته ازجمله این عقاید غلط است و برخلاف نظر مربیان استفاده از این مواد بعد از ورزش باعث افزایش وزن نمی شود.

این متخصص با بیان اینکه کار سیستم گوارش جذب مواد غذایی مستقل از ورزش است و تمرینات بدنی به هیچ صورت باعث جذب بیشتر این مواد نمی شود،افزود:دربعضی باشگاه ها هنگام انجام تمرینات ورزشی به ورزشکاران آب کرفس جهت لاغری و یا پروتئین جهت افزایش وزن داده می شود که این درست نیست و تأثیری برتناسب اندام افراد ندارد.

کیمیاگر گفت:مصرف یک قاشق غذاخوری یا ۱۵ گرم از پودر پروتئین در روز می تواند برای افرادی که از کمبود وزن رنج می برند،مفید باشد؛امامصرف خودسرانه و بیش ازحد پروتئین عوارض خطرناکی را به دنبال دارد.

وی تصریح کرد:اورمی (افزایش سطح اوره خون)،مشکلات کلیوی و بیماری های مزمن مانند فشارخون از جمله این عوارض هستند و ورزشکاران باید پودر پروتئین را از داروخانه ها تهیه کنند؛ چراکه اکثر مواد پروتئینی که در باشگاه ها فروخته می شود،بدون مجوز وزارت بهداشت و ناسالم هستند.

کیمیاگر خاطرنشان کرد:نکته مهم دیگری که دربحث تغذیه و ورزش باید درنظر داشت عدم استفاده از مواد غذایی حداقل یک ساعت و نیم قبل از انجام حرکات ورزشی است که باعث افزایش کارایی و بهره وری از تمرینات می شود.

منبع: الو دکتر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه