قدوس تا پایان سال ۹۷ نمی‌تواند به ایران سفر کند

با وجود اظهارات سردار کمالی سامان قدوس نمی‌تواند تا پایان سال ۹۷ به تهران سفر کند.

قدوس تا پایان سال ۹۷ نمی‌تواند به ایران سفر کند

به گزارش ۸دی، سامان قدوس به دلیل مشکل خدمت سربازی و اینکه وی امسال ۳ بار به ایران سفر کرده است نتوانست خود را به دیدار ایران و ترینیداد و توباگو برساند اما امروز موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در مورد وضعیت این بازیکن گفت: با توجه به عضویت سامان قدوس در تیم ملی فوتبال و قانون فوق، این فرد تا ۳۰ سالگی معافیت موقت از سربازی دارد؛ بنابراین مشکلی در تردد ندارد.

با وجود اظهارات سردار کنالی پیرامون این موضوع اما به نظر می‌رسد قدوس تا پایان سال نمی‌تواند وارد ایران شود زیرا موضوعی که رئیس اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح به آن اشاره کرده تبدیل به قانون نشده و تنها با رایزنی شفاهی صورت می‌گیرد.

قدوس بر خلاف سایر افراد مشمول که خارج از ایران زندگی می‌کنند و تنها ۲ بار می‌توانند وارد کشور شوند ۳ بار به تهران سفر کرده که البته بار سوم با رایزنی فدراسیون فوتبال و وزارت امور خارجه مجوز حضور در ایران را گرفته است. از سوی دیگر اگر قدوس این بار به تهران سفر می‌کرد نمی‌توانست از کشور خارج شود زیرا وزارت امور خارجه بعد از بازی ایران و بولیوی به این بازیکن اعلام کرد که برای وارد شدن به کشور از دفعات بعد نیاز به رایزنی با ستاد کل نیروهای مسلح است.

به این ترتیب سامان قدوس تا پایان سال ۹۷ باید منتظر بماند تا وارد ایران شود. از سوی دیگر این سوال به وجود می‌آید که نفراتی چون دژاگه، بیت آشور و … چگونه بدون فیلتر می‌توانستند در اردوهای تیم ملی حاضر شوند که البته شرایط قدوس با آنها فرقی دارد.بازیکنان ذکر شده بلافاصله بعد از حضور در ایران درخواست خرید کارت پایان خدمت خود را ارائه کردند اما قدوس باید یک سال دیگر صبر کند و سپس درخواست خرید خدمت را از طریق قانون به سازمان نظام وظیفه ارائه کند.

قرار است قدوس در اردوی تیم ملی ایران در قطر حاضر شده و مقابل ونزوئلا به میدان برود.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه