رئیس سازمان چای کشور:

پرداخت تسهیلات به‌زراعی باغات چای شمال آغاز شد

رئیس سازمان چای کشور از آغاز پرداخت تسهیلات کم‌بهره بزراعی به چای‌کاران باغات چای شمال کشور خبر داد.

پرداخت تسهیلات به‌زراعی باغات چای شمال آغاز شد

به گزارش ۸دی، حبیب جهانساز با اشاره به آغاز پرداخت تسهیلات به‌ زراعی باغات چای اظهار کرد: چای‌کاران گیلان و مازندران برای دریافت تسهیلات کم‌بهره بهزراعی  به ادارات چای محل سکونتشان مراجعه کنند.

وی با اشاره به جزئیات پرداخت تسهیلات کم‌بهره به چای‌کاران گفت: امسال هم طبق سنوات گذشته از محل صندوق حمایت از توسعه صنعت چای بالغ‌بر ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب هزینه‌های جاری برای کشاورزان چای‌کار در نظر گرفتیم.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه این وام به‌صورت یک‌ساله در قالب هزینه‌های جاری و با کارمزد چهار درصد است بیان کرد: کشاورزان برای دریافت به ادارات شهرستان‌های ده‌گانه ما مراجعه و با تکمیل پرونده ادارات مربوطه آن‌ها را به صندوق برای پرداخت در وجه کشاورزان تحویل می‌دهند.

وی به مواردی که شرایط دریافت تسهیلات را دارند اشاره کرد و افزود: برای عملیات بهزراعی، تغذیه، هرس و شخم زدن باغات چای در قالب مدیریت باغ از این محل اعتبارات استفاده کنند.

جهانساز در مورد میزان چای خشک تولیدشده در کارخانجات نیز خاطرنشان کرد:‌ میزان استحصال و تولید فرآورده چای خشک در سطح کارخانجات چای‌سازی و فرآوری برگ سبز چای و واحدهای فعال چای‌سازی شمال امسال به میزان ۲۵ هزار و ۳۶۶ تن رسیده است.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه