مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها:

۸۲۵ هزار نوزاد متولد ۹۷ امشب برای اولین بار یارانه می‌گیرند/ اعتبار یارانه از بودجه قطع شد

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت:‌ ۸۲۵ هزار نوزاد متولد ۹۷ امشب برای اولین بار یارانه می‌گیرند.

۸۲۵ هزار نوزاد متولد ۹۷ امشب برای اولین بار یارانه می‌گیرند/ اعتبار یارانه از بودجه قطع شد

به گزارش ۸دی، اکبر ایزدی، با اشاره اینکه امشب (شنبه ۲۶ آبان ۹۷) یارانه نقدی خانوار واریز می‌شود، اظهار داشت: علاوه بر آن، امشب یارانه ۸۲۵ هزار نوزاد متولد شده در سال ۹۷ به حساب سرپرستان خانوار آنها واریز می‌شود که همان مبلغ ۴۵۵۰۰ تومان است که از این پس به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها افزود: طبق تبصره ۱۴ قانون بودجه امسال برقراری یارانه متولدان سال ۹۷ در وهله اول باید به تایید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌رسید که پس از گذشته ۷ ماه از امشب این موضوع نهایی شده و به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

ایزدی ادامه داد: پس از ۷ سال برای اولین بار در سال جاری در راستای اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها حتی یک ریال هم از بودجه عمومی استفاده نشده است، در حالی که همه ساله حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان از بودجه عمومی استفاده می‌شد.

وی عنوان کرد: تاکنون ۳۳۸ هزار میلیارد تومان به ۷ میلیارد و ۱۷۸ هزار نفر یارانه پرداخت کرده‌ایم. 

مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها افزود: طبق قانون بودجه ۷ هزار میلیارد تومان بابت کمک به معیشت و کاهش فقر مطلق به خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد پرداخت می‌شود که این رقم منجر به بیش از ۵ برابر شدن یارانه افراد تحت پوشش شده و از ابتدای سال ۹۶ به اجرا درآمد.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه