علائم عفونت گوش میانی در کودکان

رئیس انجمن علمی جراحان گوش، گلو، بینی گفت: بی‌قراری و درد گوش و کم شنوایی همراه با علائم عفونت تنفسی فوقانی مثل سرماخوردگی را جدی بگیرید.

علائم عفونت گوش میانی در کودکان

به گزارش هشت دی،مهدی خواجوی رئیس انجمن علمی جراحان گوش، گلو، بینی و سر و گردن ایران خاطرنشان کرد: در گذشته زمانی که بر اثر عفونت گوش آسیب پایدار به گوش میانی وارد می‌شد تمام گوش میانی توسط جراح تخلیه می‌شد و شنوایی افت بسزایی پیدا میکرد.

وی ادامه داد: ولی امروزه با عمل های جراحی در صورتیکه بیمار به موقع به متخصص مراجعه کند عفونت مزمن را می تواند با درمان های ترمیمی نه تنها عفونت را کنترل کند بلکه شنوایی فرد راهم بهبود ببخشد.

خواجوی تاکید کرد: همچنین در مورد تومورهای اعصاب شنوایی که داخل جمجمه قرار دارد در گذشته جراحیبسیار وسیع صورت می گرفت و آسیب جدی به اعصاب شنوایی و تعادلی و همچنین اعصاب صورت وارد میشد؛ ولی امروزه با روشهای محافظه کارانه بدون آسیب به نسوج و اعصاب دیگر داخل مغز تومور برداشته می شود.

رئیس انجمن علمی جراحان گوش، گلو، بینی تصریح کرد: درباره تومورهای حنجره اگر بیمار با توجه به علائم اولیه مراجعه کند با روشهای ساده معاینه در مطب بیماری تشخیص داده می شود و با روشهای پیشرفته ای که وجود دارد و تومورها درمان می شود و حتی بیمار صدای خود را داشته باشد در مراحل پیشرفته نیز که حنجره به طور کامل برداشته می شود با توجه به امکانات پیشرفته امروزی فرد قادر به تکلم و صحبت کردن است.

وی ادامه داد: در مجموع در تمامی قسمتهای جراحی های ناحیه گوش و گلو و بینی و سر و گردن با توجه به پیشرفتهای امروزه در دنیا که در ایران هم امکانات آن وجود دارد ، قابل درمان است؛ بالاخص روشهای جراحی قاعده جمجمه به وسیله روشهای آندوسکوپیک پیشرفته بدون نیاز به باز کردن قسمتهای مهمی از صورت و جمجمه ، انجام می شود و بیمار هم از نظر ظاهر  و هم عملکرد آسیب نمی بینند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه