نماینده رودسر و املش در گفتگو با 8دی:

زنگ خطر شیوع بیماری های خاص در گیلان/ حل مشکل پسماند به توجه خاص دولت نیاز دارد

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس، گفت: وضعیت گیلان در بحث پسماند و شیوع بیماری های خاص قرمز است و زنگ خطر به صدا در آمده است اما تا الان دولت اقدامی در این راستا انجام نداده است.

زنگ خطر شیوع بیماری های خاص در گیلان/ حل مشکل پسماند به توجه خاص دولت نیاز دارد

اسدالله عباسی در گفت و گو با خبرنگار ۸دی، در تشریح وضعیت پسماند در استان با بیان اینکه انتظار داشتیم دولت های گذشته یک قدمی در حل یکی از مهم ترین معضلات گیلان که پسماند است برمی داشتند، اظهارکرد: ولی ما کماکان در گیلان در رابطه با بحث مدیریت پسماند مشکل داریم و این موضوع ساماندهی نشده و نگران کننده است.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه به صورت غیر اصولی و غیر کارشناسی و به شکل بسیار ناگواری در مناطق مختلف این پسماندها دفع می شود، اضافه کرد: میزان تولید زباله در استان به ویژه در رووستاها هر روز بیشتر افرایش پیدا می کند.

** فرهنگ تفکیک زباله در استان وجود ندارد

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه فرهنگ تفکیک زباله در استان وجود ندارد، تصریح کرد: ما در تلاش هستیم در قالب یک پیشنهاد یا طرح در بودجه سال آینده از دولت بخواهیم اعتبار خاص و ویژه ای برای استان های شمالی در این رابطه تخصیص دهد.

وی ادامه داد: به دلیل فاصله کم سفره های زیر زمینی آب با سطح زمین و جنگل و دریا، شیرابه های زباله به سفره های زیر زمینی ورود پیدا می کند و مردم را دچار بیماری های گوارشی و ناعلاج کرده است.

عباسی با اشاره به اینکه مردم در این راستا به بیماری های گوارشی و روده ای مبتلا هستند، تصریح کرد: دلیلش این است که از آب آشامیدنی ناسالم استفاده می کنند و فقط بحث آب شرب نیست با این آب آلوده کشاورزی، شستشو و استحمام را انجام می دهند که باعث سرایت می شود.

 

** زنگ خطر شیوع بیماری های خاص در گیلان

نماینده مردم رودسر واملش در مجلس با بیان اینکه این شرایط نگران کننده است، اضافه کرد: وضعیت گیلان در بحث پسماند و شیوع بیماری های خاص قرمز است و زنگ خطر به صدا در آمده است اما تا الان دولت اقدامی در این راستا انجام نداده است.

عباسی تصریح کرد: انتظار دارم استاندار گیلان و دولت یک توجه خاص و ویژه به این موضوع داشته باشند، به ویژه آقای نوبخت که در سازمان برنامه و بودجه هستند به شکل خاص و ویژه اعتباری خاص برای استان های شمالی در بحث ساماندهی زباله، پسماند و امحای زباله های بیمارستانی و عفونی در نظر بگیرند.

نماینده مردم رودسر واملش در مجلس با تأکید بر اینکه این ها باید ساماندهی شود، خاطرنشان کرد: این شرایط نگران کننده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه