امام جمعه رشت:

لزوم تقویت نظام اسلامی در دوران غیبت/ شیعه و سنی باید تمام قد در برابر نظام سلطه بایستند

امام جمعه رشت، گفت: انتظار وظیفه ما است و ما باید کاری کنیم که در دوران غیبت، نظام اسلامی در دنیا تقویت شود.

لزوم تقویت نظام اسلامی در دوران غیبت/ شیعه و سنی باید تمام قد در برابر نظام سلطه بایستند

به گزارش خبرنگار هشت دی، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه اول نماز جمعه این هفته شهر رشت در مصلی امام خمینی (ره)، پیرامون مسائل زوج های مشترک و پیش نیازهای خانه و خانواده، اظهار کرد: پایه های زندگی در خانه به عنوان محل آرامش شکل می گیرد و اگر به خانه که زیربنای زندگی اجتماعی است توجه نشود، منجر به بسیاری از ریزش ها می شود.

وی با بیان اینکه خانه می تواند انسان را متعالی کند گفت: زیر بنای بسیاری از رفتارها و هنجارشکنی های در جامعه، در خانه ایجاد شده است.

امام جمعه رشت با اشاره به اهمیت مال حلال و توجه به رزق و روزی حلال که بخش اعظم دین را دربر گرفته است، بیان کرد: خداوند در قرآن امر کرده است که از آن چیزی که از پاک ها به شما داده ایم بخورید.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه نباید در زندگی روزی حلال را رها کرد، افزود: اما صادق(ع) می فرمایند: روزی و کسب حرام در وهله اول در فرزندان و نسل شما نمود پیدا می کند.

وی در خطبه دوم نماز جمعه ضمن قرائت خطبه شماره ۲۶۷ نهج البلاغه با اشاره به شهادت امام حسن عسگری(ع) اظهار کرد: شنبه ۹ ربیع الاول آغاز امامت ولی عصر(عج)، می باشد که امام عسگری اورا حجت خدا بر روی زمین خواند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه آزمون ما در دوران غیبت امام مان بسیار سخت است، اذعان کرد: ما مأمور هستیم که در دوران غیبت خود را بسازیم، به حلال و حرام توجه کنیم و از رهبری امت اسلام اطاعت محض داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در دوران غیبت به انتظار مأمور هستیم افزود: انتظار وظیفه ما است و همچنین ما باید کاری کنیم که در دوران غیبت، نظام اسلامی در دنیا تقویت شود.

فلاحتی با اشاره به ۱۲ ربیع الاول مصادف با سه شنبه ۲۹ آبان که به نقل از اهل سنت روز ولادت حضرت رسول الله (ص) می باشد، گفت: ۲۹ آبان آغاز هفته بسیج نیز است.

وی افزود: سنی و شیعه در کنار هم باید در برابر قدرت های سلطه گر ایستادگی نشان بدهند.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه در سال ۱۳۵۸ امام دستور تشکیل بسیج را داد تاکید کرد: برادران و خواهران بسیجی هر چه می توانید به تقویت بسیج امت اسلامی توجه و عمل کنید.

**خط شکنی و دشمن شناسی از خصلت های مهم بسیج است

امام جمعه رشت ایمان، اخلاص، پیش رو بودن در صحنه های سیاسی و اجتماعی و خط شکن بودن را از نشانه های بسیجیان دانست و بیان کرد: دغدغه مند بودن، مسئولیت پذیری، آرمانگرایی، واقع بینی، تکلیف گرایی، دشمن شناسی، زندگی با نظم و قانون مدار بودن از دیگر خصلت های بسیجی است.

فلاحتی در پایان ضمن تشکر از قوه قضائیه با بیان اینکه مردم‌ما همیشه حامی قوه قضائیه هستند، اذعان کرد: با اعدام و برخورد جدی با اخلالگران اقتصادی بازار به آرامش می رسد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه