فرودگاه بین المللی سردارجنگل رشت به محدوده منطقه آزاد انزلی پیوست

رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل این سازمان بیان کرد:با اضافه شدن فرودگاه بین المللی سردارجنگل به محدوده منطقه آزاد انزلی اقتصاد و صنعت گردشگری استان توسعه می یابد.

فرودگاه بین المللی سردارجنگل رشت به محدوده منطقه آزاد انزلی پیوست

به گزارش ۸دی نیوز، رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل این سازمان در دیدار با مدیرکل فرودگاه گیلان با بیان اینکه با اضافه شدن فرودگاه بین المللی سردارجنگل به محدوده منطقه آزاد انزلی اقتصاد و صنعت گردشگری استان توسعه می یابد افزود: با پیگیریهای صورت گرفته و براساس تصویب نامه هیأت محترم وزیران کل محدوده ۲۲۳ هکتاری فرودگاه بین المللی سردارجنگل رشت به محدوده منطقه آزاد انزلی الحاق شد.

Aanzalifz29

وی اضافه کرد: با عنایت به مزایا و معافیتهای قانونی منطقه برای حضور گردشگران خارجی و فرآهم شدن امکان حضور بدون ویزای سرمایه گذاران، نیروهای متخصص و اساتید دانشگاه های بین المللی برای حضور در محدوده منطقه آزاد انزلی، زمینه توسعه دانش فنی و دانشگاهی در استان مهیا می شود.

مسرور تاکید کرد : کمبود زمین مهمترین مانع این سازمان برای جذب سرمایه گذار است، چراکه درصورت نبود زمین قابل واگذاری ، فضا و مکانی برای بهره گیری از مزایا و معافیتهای منطقه برای حضور و فعالیت سرمایه گذار وجود ندارد.

رضا مسرور مهمترین هدف سازمان متبوع خود را برای اضافه نمودن فرودگاه به محدوده منطقه آزاد انزلی توسعه اقتصادی گیلان اعلام و اضافه نمود: با اضافه شدن فرودگاه بین المللی سردارجنگل به محدوده این منطقه علاوه بر تقویت اشتغال و سرمایه گذاری در منطقه و استان، شاهد تکمیل حلقه های ترانزیت هوایی بین المللی منطقه آزاد انزلی و اعمال مزایای قانونی این منطقه در فرودگاه خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی رویکرد این سازمان را تعامل با تمامی دستگاههای استان به منظور هم افزایی عنوان نمود و افزود: باید از ظرفیتهای فراوان موجود در کشورهای حاشیه دریای خزر از طریق افزایش تعداد پروازهای بین المللی این فرودگاه، به منظور توسعه صنعت گردشگری استان و کشور بهره برد.

مسرور با اشاره به اینکه الحاق فرودگاه سردارجنگل از الزامات توسعه منطقه آزاد انزلی بود، اظهار داشت: فرودگاه یک زیرساخت و بستر مناسبی برای توسعه منطقه است و فرودگاه سردارجنگل مرز هوایی منطقه محسوب خواهد شد که درکنار محدوده بندری به عنوان مرز دریایی این منطقه در ورود گردشگر و توسعه فضای کسب وکار بین المللی مفید خواهد بود.

وی اضافه کرد: با اجرای قانون کالای همراه مسافر در این فرودگاه که از فضای مناسبی به منظور بهره برداری از این مزیت منطقه آزاد انزلی برخوردار است زمینه رونق فضای کسب و کار در فرودگاه بین المللی سردار جنگل و افزایش میزان حضور گردشگر فراهم می شود.

فتاح رضوانی مدیرکل فرودگاه گیلان با بیان اینکه زیرساختهای خوبی در منطقه آزاد انزلی ایجاد شده و این منطقه در حوزه تجارت و سرمایه گذاری از جایگاه ویژه ای برخوارد است، اضافه کرد: فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت به عنوان تنها فرودگاه استان گیلان جذب سرمایه گذار را ازاولویتهای خود قرار داده که با اضافه شدن اراضی فرودگاه به محدوده منطقه آزاد انزلی و اعمال مزایا و معافیتهای قانونی این منطقه در فرودگاه، شاهد افزایش حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی خواهیم بود.

رضوانی آینده منطقه آزاد انزلی را روشن ارزیابی کرد و گفت: منطقه آزاد انزلی مهمترین مزیت استان برای جذب سرمایه گذار است و باید از ظرفیتهای قانونی این منطقه برای توسعه صنعت گردشگری، ترانزیت بین المللی دریایی و هوایی و گسترش حضور سرمایه گذار خارجی در استان به منظور صادرات محصولات تولیدی و اشتغالزایی استفاده نمود.

وی اضافه کرد: با توجه به لزوم توسعه اراضی برای دست یابی به اهداف مصوب طرح جامع فرودگاه گیلان، ۱۶۰ هکتار به محدوده این فرودگاه افزوده می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه