فرمانده سپاه صومعه سرا:

کلید واژه هشت سال دفاع مقدس ، فرهنگ جهاد و شهادت است

فرمانده سپاه صومعه سرا کلید واژه و موجبات عزت و افتخار هشت سال دفاع مقدس را فرهنگ جهاد و شهادت عنوان کرد.

کلید واژه هشت سال دفاع مقدس ، فرهنگ جهاد و شهادت است
سرهنگ پاسدار کیا عاشوری در اجتماع دانش آموزان پسر کاروان راهیان نور در حسینیه سپاه صومعه سرا افزود: این فرهنگ نه تنها در طول ۸سال دفاع مقدس ، بلکه بعد از این دوران هم توانست نقش پیش برندگی و پیش روندگی در انقلاب را داشته باشد
وی خطاب به دانش آموزان گفت: خیلی از شهداء هم سن و سال شما بودند که در بهترین دوران و لحظات جوانی خود از همه زیبایی ها و لذات مادی گذشته و جان خود را سپر کردند.
وی افزود: قبل از انقلاب هر قسمت از خاک کشور ما جدا شد، ولی در طول ۸ سال دفاع مقدس که همه امپراطوری های عالم بشر و قدرت های بی بدیل تاریخ در برابر ملت ما صف کشیده بودند حتی یک وجب از خاک کشور ما در اختیار دشمن قرار نگرفت.
وی اظهار داشت: در معادلات نظامی، این جنگ یک جنگ کاملا نامتقارن بود اما آن چیزی که محاسبات مادی را به هم زد فرهنگ جهاد و شهادت بود زیرا با محاسبات مادی هیچ وقت نمی توانستیم بگوییم که این جنگ به نفع نیروهای خودی تمام می شود.
سرهنگ عاشوری ضمن توصیه به دانش آموزان اضافه کرد: شما دانش آموزان که تجربه حضور و شرکت در دوران دفاع مقدس را ندارید بروید آثار جنگ را ببینید و از فضائل معنوی که شهداء برای ما خلق کردند بهره ببرید.
وی خاطر نشان کرد: شهداء چون با خدا معامله کردند توانستند قله هایی از فضائل الهی را خلق کرده و جامعه را متاثر از خودشان بکنند.
وی سرزمین راهیان نور را سرزمینی برای آشتی دادن دلهای پاک با خدا ذکر کرد و افزود: از این فضائل معنوی استفاده کرده و بهره مند شوید و ببینید چطور با دست خالی مقابل امپراطوری های بزرگ ایستادگی کرده و یک وجب از خاک کشورمان را از دست ندادیم که این یک افتخار بزرگ برای ماست.
وی تصریح کرد: دفاع مقدس تاریخ پر افتخاری را برای ما رقم زد که این افتخار بایستی سینه به سینه به نسل های بعد انتقال پیدا کند.
فرمانده سپاه صومعه سرا این سفر را تمرینی برای دانش آموزان دانست که موجب می شود مسئولیت پذیری را تجربه کنند

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه