عضو فراکسیون زنان مجلس:

بخشنامه اذن همسر برای کوهنوردی زنان چند روز پس از امکان حضور بانوان در ورزشگاه کج‌سلیقگی بود

عضو فراکسیون زنان مجلس، پخش گسترده بخشنامه لزوم اذن همسر یا ولی برای کوهنوردی زنان را چند روز پس از امکان حضور زنان در استادیوم آزادی، کج‌سلیقگی دانست.

بخشنامه اذن همسر برای کوهنوردی زنان چند روز پس از امکان حضور بانوان در ورزشگاه کج‌سلیقگی بود

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت دربارهبخشنامه پر سر و صدای هیئت کوهنوردی استان خراسان رضوی مبنی بر لزوم مجوز همسر یا ولی برای شرکت زنان در کوهنوردی گفت: در شرایطی که مسئولان به دنبال رفع محدودیت از زنان در محیط‌های ورزشی هستند و رییس جمهور هم صحبت‌هایی در این باره داشته که حضور زنان در ورزشگاه هیچ مشکلی ندارد، طرح چنین موضوعاتی کج‌سلیقگی است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این تصمیم را هیئت کوهنوردی استان خراسان رضوی به منظور پرهیز از اختلاط‌های ناسالم در محیط کوه گرفته است؛ در حالی که اشتباه بود و راه‌های دیگری برای حل مشکل وجود دارد.

خوراک به دست معاندین کشور داده شد

عضو فراکسیون زنان مجلس تأکید کرد: اقدام هیئت کوهنوردی استان خراسان رضوی قانونی نبوده و در اساسنامه‌ها هم چنین مجوزی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه چنین اقدامی، کار اشتباهی بوده است، افزود: برخی از این موضوع سوءاستفاده‌های سیاسی کردند؛ ضمن آنکه خوراکی به دست معاندین کشور داده شد.

ذوالقدر طرح چنین بحثی پس از امکان حضور زنان در استادیوم آزادی را کج‌سلیقگی دانست و ادامه داد: ممکن است مسائلی در کوهنوردی پیش بیاید اما راه‌حل‌های دیگری برای جلوگیری از آن باید مد نظر قرار گیرد؛ اینکه چنین تصمیمی را بخشنامه کنند، آن را در سایت بگذارند و همه جا هم پخش و سوژه سایت‌ها و رسانه‌های خارجی شود، بی‌تدبیری است.

نایب  رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با “عجولانه” و “شتابزده” خواندن این تصمیم هیئت کوهنوردی استان خراسان رضوی گفت: تذکر جدی به آنها داده شده است؛ در این شریط سیاسی که حضور، فعالیت و توانمندی بیش از پیش زنان به مطالبه جامعه تبدیل شده، باید با مراکز تصمیم‌گیرنده برای صدور چنین بخشنامه‌هایی و پخش آن برخورد جدی شود.

در بخشنامه هیئت کوهنوردی استان خراسان رضوی آمده است: در جهت رعایت ماده ۱۱۰۵ قانون مدنی و نیز فتاوای علمای دین، برای صیانت از بنیان و اساس خانواده‌ها، اجازه همسر برای شرکت خانم‌های متاهل و اجازه ولی قهری برای خانم‌های مجرد و نوجوانان تا سن ۲۰ سال الزامی است.

منبع: خانه ملت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه