با حکم دادگاه؛

بنای غیرمجاز احداث شده در حاشیه تالاب انزلی تخریب شد

بر اساس حکم صادره از سوی شعبه چهارم دادگاه حقوقی شهرستان رشت، بنای غیرمجاز حاشیه تالاب انزلی قلع و قمع شد.

بنای غیرمجاز احداث شده در حاشیه تالاب انزلی تخریب شد
به گزارش ۸دی، اصغر خودکار رئیس اداره حفاظت محیط زیست رشت با اعلام این خبر بیان داشت: بنای غیر مجاز احداث شده شامل انبار برنج به مساحت حدود ۵۰ مترمربع ، درب آهنی ، دیوار بلوکی و یک باب منزل دو طبقه به مساحت ۶۰ مترمربع واقع در حاشیه تالاب بین المللی انزلی بود که با پیگیری اداره منابع طبیعی و با هماهنگی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت قلع و قمع شد.
وی این اقدام را براساس حکم صادره از شعبه چهارم دادگاه حقوقی رشت عنوان و اضافه کرد: بنای غیرمجاز، تخریب و به عرصه تالاب اضافه شد.
 وسعت تالاب انزلی که زمانی حدود ۲۰ هزار هکتار بود اکنون به شدت کاهش یافته و طی سه دهه گذشته به دلیل ورود حجم زیادی از رسوبات و رشد بی رویه گیاهان مهاجم میانگین عمق آب تالاب انزلی از ۱۱ متر به کمتر از دو متر و در مناطقی حتی کمتر کاهش یافته است.
سازه های غیرضروری و کارشناسی نشده و قطع جریان طبیعی آب ، گیاهان مهاجم وارداتی ، تجاوز به حریم تالاب و کاهش آب دریای خزر حال تالاب زیبای انزلی را به شدت وخیم و نیازمند درمان فوری و جدی کرده است.
ابراهیم غلامی رئیس اداره پارک ملی بوجاق کیاشهر نیز گفت: بیش از دو هزار متر مربع از اراضی پارک ملی بوجاق کیاشهر که توسط اشخاص مورد تعدی و به صورت غیر قانونی تصرف شده بود، با اقدام حقوقی اداره پارک ملی بوجاق و اخذ دستور قضایی رفع تصرف شد.
پارک ملی بوجاق بندرکیاشهر با سه هزار و ۲۶۰ هکتار وسعت از مناطق حفاظت به شمار می رود که از کل وسعت آن یک هزار و ۶۰۰ هکتار محوطه دریایی ، حدود ۱۶۰ هکتار تالابی و مابقی نیز محوطه خشکی شامل زمین های ساحلی ،جلگه ای و علفزار است. این پارک ملی از مهمترین و با ارزش ترین زیستگاه های طبیعی کشور و مأمن ده ها گونه با ارزش وحش است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه