افتتاح بنای جدید آستان امام زاده محمد یمانی لنگرود

بنای جدید آستان امام زاده محمد یمانی لنگرود با حضور مدیر کل اوقاف گیلان و فرماندار لنگرود افتتاح شد.

افتتاح بنای جدید آستان امام زاده محمد یمانی لنگرود

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان امشب( ۲۲آبان)در آیین افتتاح بنای جدید آستان امامزاده سید محمد یمانی لنگرود اظهار کرد: باید تلاش کنیم از جلسات مذهبی و دینی برای بیان خدمات انقلاب بهره ببریم.

وی گفت: متاسفانه خیلی کم به بیان خدمات انقلاب پرداخته ایم.

علیزاده به پیشرفتهای علمی کشور در حوزه علوم هسته ای و فضایی، پزشکی، فناوری نانو و شبیه سازی اشاره کرد و گفت: بیشترین رشد علمی به ایران اختصاص دارد.

وی تاکید کرد: از بزرگترین خدمات انقلاب که توسط امام راحل، ماندگار و در تاریخ ایران ثبت شد آباد کردن موقوفات و بقاع متبرکه است.

مدیرکل اوقاف گیلان از ثبت ۳۵ وقف جدید در سال جاری در گیلان خبر داد و گفت: ارزش ریالی وقف های یاد شده ۲۱میلیارد تومان است.

وی با قدردانی از همت مردم دهستان گلسفید برای ساخت این بقعه اظهار کرد: در سال جاری مردم گیلان ۴۴ میلیارد تومان در قالب طرح مودت به بقاع متبرکه گیلان کمک کردند.

حجت الاسلام علیزاده اعلام کرد: این مبلغ در سال گذشته ۱۲۸ میلیارد تومان بوده است.

گفتنی است در این مراسم مهندس جواد پور، فرماندار لنگرود نیز حضور داشت.

افتتاح بنای جدید آستان امامزاده سید محمد یمانی دهستان گلسفید به زیربنای ۱۸۵ و با صرف اعتبار ۵۷۰ میلیون به همت اداره اوقاف لنگرود و خیران محلی انجام شده است.

۲۸۰ میلیون تومان از هزینه یاد شده توسط حاج عزیز یوسف پور، خیر لنگرودی و ۷۰میلیون تومان نیز توسط خانواده شهید علی اصغر صالحی شهید واقعه منا اهدا شده است.

۶۵ میلیون تومان گچ بری آیات قرآن، گره چینی بر آینه، آینه کاری، نور پردازی این بنا هزینه داشته است.

شایان ذکر است امشب با حضور مدیر کل اوقاف گیلان، بخشدار و امام جمعه کومله کلنگ بنای بقعه سیده مریم و سیده معصومه پروش به زمین زده شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه