«موشک‌های بالستیک» ایران باید جزو مباحث مذاکرات باشد/ تمام نگرانی‌هایمان از ایران بر روی میز مذاکره است

جی کارنی اعلام کرد موضوع موشک های بالستیک ایران باید جزو مباحث مذاکرات هسته ای برای توافق جامع باشد.

«موشک‌های بالستیک» ایران باید جزو مباحث مذاکرات باشد/ تمام نگرانی‌هایمان از ایران بر روی میز مذاکره است

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد موضوع موشک های بالستیک ایران باید جزو مباحث مذاکرات هسته ای برای توافق جامع باشد.
جی کارنی در کنفرانس خبری با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای ۱+۵ و موضوع موشک های ایران گفت: ما تاکید کرده ایم همه موضوعات مورد نگرانی مان طی مذاکرات ۱+۵ با ایران روی میز است با این حال به جزییات مذاکرات نخواهم پرداخت.
وی تصریح کرد: با این حال تاکید می کنم که برنامه اقدام مشترک (توافق ژنو) به وضوح عوامل توافق نهایی را اعلام کرده است و درباره همه موضوعات مورد نگرانی که لازم به پرداختن به آنهاست صحبت می کند. این توافق همچنین به پرداختن به قطعنامه های شورای امنیت اشاره می کند از جمله مسائل مربوط به موشک های بالستیکی که قابلیت حمل کلاهک هسته ای دارند.
سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: بنابراین موشک های بالستیک جزو مباحثی هستند که لازم است بخشی از توافق جامع در باره این چالش و اختلاف باشند و این نگاه ماست.
وی با ارجاع به قطعنامه های شورای امنیت افزود: این واقعیت که برنامه اقدام مشترک صریحا خواستار رفع این نگرانی ها شده و تاکید کرده همه موضوعات برنامه اقدام مشترک روی میز است و باید برای دستیابی به توافق جامع حل و فصل شوند.
با پایان دور چهارم مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ در وین؛ معاون وزیر امور خارجه، عباس عراقچی روز گذشته در جمع خبرنگاران با تایید عدم پیشرفت محسوس در این دور بر وجود اختلافات گسترده تاکید کرد و تصریح کرد: تجهیزات دفاعی ایران اصولاً قابل مذاکره نیست.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه