پایان فعالیت معاونت اجرایی روحانی در دولت

رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور از واگذاری مسئولیت‌های معاونت اجرایی به بخش‌های مختلف دولت خبر داد.

پایان فعالیت معاونت اجرایی روحانی در دولت

به گزارش ۸دی، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور از واگذاری برخی مسئولیت‌های معاونت اجرایی رئیس‌جمهور به دفتر رئیس‌جمهور خبر داد و گفت: تمامی این مسئولیت‌ها به دفتر رئیس‌جمهور واگذار نشده بلکه به این گونه است که کمیته تنظیم بازار به وزارت صمت، بخش از فعالیت‌ها هم به وزارت کشاورزی و بحث سوخت نیز به وزارت نفت واگذار شده است.

وی افزود: سفرهای استانی رئیس‌جمهور نیز به دفتر رئیس‌جمهور واگذار شد که در دولت نهم و دهم نیز سابقه داشته که این بخش از کارها توسط دفتر رئیس‌جمهور صورت گیرد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در پاسخ به این سوال که معاونت اجرایی ردیف بودجه جداگانه داشته و تکلیف آن چه خواهد شد اظهار داشت: ردیف بودجه‌ این معاونت صفر است.

محمد شریعتمداری اولین و آخرین معاون اجرایی روحانی بود؛ او پس از پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲،‌ معاون اجرایی وی شد. در ابتدای دولت دوازدهم و تا یک ماه پیش وزیر صنعت و حالا وزیر کار شده است. محمود واعظی می‌گوید رئیس‌جمهور فعلا به معاون اجرایی نیاز ضروری ندارد و بر همین اساس ماموریت‌های این معاونت به بخش‌های مختلف از جمله دفتر رئیس‌جمهور منتقل شده است.

واعظی در خصوص اینکه رئیس‌جمهور دیگر معاون اجرایی نخواهد داشت؟ تصریح کرد: معاون مثل وزیر نیست که هر روز سراغش را بگیرید. آقای رئیس‌جمهور برای اینکه کارهایش را بهتر انجام دهد می‌توانند به این جمع بندی برسند که نیاز به کمک دارد و بر همین اساس می‌تواند بدون دنگ و فنگ حکم بزند و مشاور و معاون برای خود انتخاب کند. بنابراین این مسئله در اختیار رئیس‌جمهور است که اگر احساس کند که در این زمینه نیاز به کمک دارند حتما حکم می‌زنند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه