واکنش عضو شورای شهر رشت به مرگ پاکبان شهرداری/ شورا هیچ نظارتی بر شرکت های خدماتی ندارد

عضو شورای شهر رشت با اشاره به مرگ پاکبان رشت گفت: متاسفانه شورای شهر از دور نخست تاکنون از وظیفه اصلی خود یعنی نظارت فاصله گرفته است و نظارتی بر عملکرد شهرداری ندارد.

واکنش عضو شورای شهر رشت به مرگ پاکبان شهرداری/ شورا هیچ نظارتی بر شرکت های خدماتی ندارد
به گزارش ۸دی، بهراد ذاکری در جلسه شصت و دومین جلسه شورای شهر رشت با بیان اینکه امروز فجایع انسانی اعم از مادی و معنوی در شهرداری دیده می شود اظهار کرد: متاسفانه شورای شهر از دور نخست تاکنون از وظیفه اصلی خود یعنی نظارت فاصله گرفته است و نظارتی بر عملکرد شهرداری ندارد.
عضو کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورا با اشاره به شرایط ایمنی در حین کار گفت: در جلسات کمیسیون بهداشت شورا بارها به معاونت خدمات شهری تذکر دادیم تا شرایط ایمنی در حین کار را رعایت کنند اما با وجود چندین تذکر نتوانستیم وسایل ایمنی را برای شرکتهای طرف قرارداد اجبار نماییم.
وی ضمن اشاره به عدم نظارت بر شرکت های خدماتی افزود: در بحث قراردادها نیز و شرکتها به کارگران آموزش ایمنی و بهداشت نمی دهند و برای ایمنی و معاینات پزشکی کارگران هزینه نمی کنند. اگر قراردادهای میلیونی بسته می شود ما اعضای شورا باید نظارت داشته باشیم و تذکر دهیم و جلوی فساد را بگیریم.
** در حق کارگران اجحاف می شود
ذاکری ادامه داد: امروز در حق کارگران اجحاف می شود و کارگران به استثمار گرفته می شوند، باید سرپرست شهرداری و شرکت طرف قرارداد در شورا حاضر شده و توضیح دهند با وجود تذکرهای مکرر چرا پاسخگو نیستند.
عضو شورا با بیان اینکه پروژه ژ۵ هیچ طرح مطالعه شده ای ندارد و هنوز سرمایه گذار آن مشخص نیست ولی کلنگ اجرای آن را به زمین زده ایم اذعان کرد: مردم ما را شورای شهر می دانند و نه شهرداری. استاندار باید توضیح دهد، کارگروهی که شورا خواسته چرا تشکیل نمی دهد. این کارگروه می تواند تعاملی بین ادارات در زمان فقدان مدیریت واحد شهری ایجاد کند.
ذاکری تصریح کرد: باید به وظیفه اصلی خود در شورا برگردیم، باید برای مقابله با سیستم فاسد اداری، پیمانکاران متخلف و… اقدام کنیم و اگر شورا به وظیفه اصلی خود برگردد، حداقل یک اقدام کوچک انجام داده و اعتماد مردم را به شورا برگردانیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه