موج “آزادی‌های یواشکی” در پس‌کوچه‌های تهران +تصاویر

معلوم نیست چرا مسئولان فرهنگی کشور نه تنها واکنش قابل توجهی به ترویج بی‌حجابی نشان نمی‌دهند بلکه برخی سخنان دوپهلوی آنها باعث جسورتر شدن مخالفان، در ترغیب جوانان به فرهنگ غربی شده است.

موج “آزادی‌های یواشکی” در پس‌کوچه‌های تهران +تصاویر

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از صراط، فیس‌بوک، شبکه اجتماعی که دولتی‌ها از شخص حسن روحانی گرفته تا وزیر ارشاد  و وزیر ارتباطاتش سعی در رفع فیلتر آن دارند و محمد جواد ظریف، هم پای ثابت آن است، این روزها ابزاری برای مبارزه با ارزش های اصیل ایرانی اسلامی شده است.

البته این  شبکه اجتماعی پیش از این نیز در ماجرای فتنه ۸۸ ماهیت خود را نشان داده بود و عناصر فتنه از طریق این شبکه که به موقع ماهیت ان کشف و فیلتر شد برنامه ریزی های فتنه گران را انتشار می دادند.

حالا اما با رشته شدن پنبه های فتنه گران مخالفان ایران و اسلام نوع دیگری از فتنه را در فیس بوک طرح ریزی کرده اند و آن هم ایجاد کمپین هایی است که با شعارهای جذاب غربی سعی در منحرف کردن جوانان ایرانی دارد تا بار دیگر ماهیت اصلی این شبکه اجتماعی بیش از پیش مشخص شود.

یکی از این کمپین ها، کمپین «نه به حجاب اجباری» است که  بنابراطلاعات منتشر شده در صفحه‌اش در فیس‌بوک، توسط گروهی از “دانشجویان و دانش‌آموختگان لیبرال دانشگاه‌های ایران در اعتراض به حجاب اجباری و تاکید بر انتخاب آزادانه‌ی نوع پوشش” مدت کوتاهی است که آغاز به کار کرده و بیش از ۱۵ هزار طرفدار (fans) پیدا کرده است!

این کمپین با انتشار عکس چهره‌های شناخته‌شده گاه از بین طیف‌های سنتی جامعه ایران که اعلام می‌کنند با حجاب اجباری مخالفند، به فرهنگ سازی ضد حجاب می پردازد.

5655

99113_857تجمع معاندان نظام برای نه به حجاب اجباری که در یکی از کشورهای اروپایی

99112_646“نه به حجاب اجباری” بر روی پرچم جمهوری اسلامی ایران در سر در یکی از مدارس کشور

99114_527 99116_338 4596226

البته از این صفحات ضد ایران و اسلام در فیس بوک زیاد است. به عنوان مثال به تازگی صفحه‌ای با نام  “برابری زن و مرد” در فیس‌بوک فعال شده است که می خواهد قوانین حقوقی کشور را به چالش بکشد و از طریق اظهارات پر زرق و برق و جذاب برای جوانان ایرانی،  قوانینی را که قرآن صراحتا به آنها پرداخته و از لطیف طرین و عمیق ترین استدلال‌ها برای آن بهره گرفته است، زیر سوال می برند.

این در حالی است که بسیاری از جوانان ایرانی این روزها از طریق ماهواره، اینترنت، وایبر و تانگو بیش از پیش تحت هجوم فرهنگ غربی قرار دارند و تاثیر پذیری آنها نیز بالاتر رفته است اما هنوز کسی در کشور به فکر این تهاجمات گسترده که به نظر می رسد بعد از استعمار فیزیکی و استعمار اقتصادی، نشان از استعمار فرهنگی کشورهای اصیل و معتقدی چون ایران را دارد، نیست و در مقابل آن پز روشنفکری به حوزه حجاب نیز رسیده است!

این حملات بی وقفه به فرهنگی ایرانی ظاهرا برای ایجاد گسست میان جامعه ایرانی با فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی خود طرح ریزی شده تا از جوانان معتقد ایرانی جوانانی بی اعتقاد و بی انگیزه نسبت به ارزش‌ها بسازد. اما معلوم نیست چرا مسئولان فرهنگی کشور نه تنها واکنش قابل توجهی به این موضوعات نشان نداده اند بلکه برخی سخنان دوپهلوی آنها باعث جسورتر شدن مخالفان در ترغیب جوانان به سمت بی حجابی شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
سید سجاد
خوشا به غیرت دولتمردان...
در حاشیه