آبگرفتی شدید در آستارا

بارش بی وقفه و شدید باران که از نخستین ساعات صبح امروز، (دوشنبه ۲۱ آبان) در شهرستان آستارا آغاز شده است و همچنان ادامه دارد، سبب آبگرفتگی خیابان ها و معابر عمومی این بندر مرزی گردید.

به گزارش ۸دی، در پی ورود یک توده هوای پرفشار به منطقه، شاهد کاهش محسوس دما و بارش شدید باران در شهرستان مرزی بندر آستارا هستیم.

بارش باران سبب آبگرفتگی بسیاری از خیابان ها و معابر عمومی شهر از قبیل کوی فرهنگیان، محله های پشت سپاه، بلوارهای جمهوری و گمرک و خیابان های شریعتی، شهید رجائی، ساحل، پورزاهدان، حکیم نظامی، پاسداران، فارابی و بازار ساحلی شد.

باران علاوه بر آستارا سبب آبگرفتگی در بسیاری از کوچه ها و معابر شهر لوندویل و شهرک عباس آباد گردید.

ترافیک سنگین خودرویی برای ساعت ها ایجاد و آبگرفتگی شدید معابر سبب بروز مشکلاتی برای شهروندان، به خصوص دانش آموزان از جمله سقوط به جوب آب و خیس شدن کیف و کتاب های آنها در راه بازگشت به منازل شد.

افزایش تقاضا برای استفاده از وسائط نقلیه عمومی درون و برون شهری از دیگر مشکلاتی بود که امکانات موجود پاسخگوی حجم انبود تقاضا نبود و شهروندان برای دقایقی طولانی در زیر باران شدید، منتظر ماندند.

از همان دقایق اولیه، خدمات رسانی همه جانبه پرسنل شهرداری از جمله نیروهای خدمات شهری، آتش نشانی و سایر واحدها با استفاده از ماشین آلات در مناطقی که دچار آبگرفتگی هستند، مشهود است.

این بارش که در ارتفاعات شهرستان به صورت برف می باشد، سبب سفیدپوش شدن کوه رادار و اسپینه و ارتفاعات ونه بین شده است.

بارش ۷۸ میلی متری باران در آستارا

فردین فرتوت نیا، رئیس اداره هواشناسی شهرستان مرزی بندر آستارا در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: از نخستین ساعت آغاز بارش باران که ۲۳:۳۰ دقیقه شب گذشته می باشد، تاکنون ۷۸ میلی متر باران در ایستگاه سینوپتیک شهرستان ثبت شده است.

وی ادامه داد: از بعدازظهر روز سه شنبه (۲۲ آبان) از شدت بارش ها کاسته می شود و بارش متناوب باران تا روز پنج شنبه ادامه خواهد داشت.

فرتوت نیا دمای فعلی شهرستان را ۱۳ درجه سانتی گراد بالای صفر عنوان کرد و افزود: رطوبت نسبی دما بین ۹۵ تا ۹۹ درصد متغیر است.

وی از ارتفاع یک الی ۲ متری امواج دریای خزر خبر داد و خاطر نشان کرد: وضعیت دریا برای صید و صیادی و دیگر فعالیت ها دریانوردی مناسب نیست.

وی در پایان از مه آلود بودن ارتفاعات شهرستان سخن گفت و اضافه کرد: لغزنده بودن جاده ها بر اثر بارندگی و کاهش دید در راه های کوهستانی از الزاماتی می باشد که رعایت کامل قوانین راهنمایی و رانندگی و توجه به توصیه های پلیس را در اولویت قرار داده است.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه