جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در سیاهکل افتتاح شد

رضا حسینی غروب دوشنبه افزود: این افتتاحیه برای اولین بار در سطح استان گیلان فقط در سیاهکل برگزار شده و ۲۳ باشگاه کتابخوانی شهرستان در گروه سنی کودک و نوجوان در آن شرکت کردند که قرار است در یک رقابت دو ماهه با هم رقابت کنند.

جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در سیاهکل افتتاح شد

به گزارش هشت دی،رضا حسینی غروب دوشنبه افزود: این افتتاحیه برای اولین بار در سطح استان گیلان فقط در سیاهکل برگزار شده و ۲۳ باشگاه کتابخوانی شهرستان در گروه سنی کودک و نوجوان در آن شرکت کردند که قرار است در یک رقابت دو ماهه با هم رقابت کنند.
وی با اشاره به اینکه بیشتر باشگاه های کتابخوانی سطح شهرستان از مدارس هستند، اظهار داشت: هر باشگاه حداقل ۱۲ عضو دارد که تا دی ماه فرصت دارند کتاب هایی که به آنها معرفی شده را مطالعه کنند و در زمینه هر کتاب برای آن یک فیلم کوتاه سه دقیقه ای و یک نامه به نویسنده همان کتاب مورد نظر تهیه کنند و به دبیرخانه باشگاه ها که در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هر شهرستان مستقر است، ارسال کنند.
حسینی هدف از این مسابقه کتابخوانی را آشنایی کودکان و نوجوانان با مقوله کتاب و کتابخوانی در همه زمینه ها بویژه محیط زیست و ائمه اطهار و هرآنچه که برای کودکان مفید و لازم است، دانست و یادآور شد: کتاب های معرفی شده بیشتر در این زمینه ها هستند.
وی خاطرنشان کرد: قرار است برای هر باشگاه ۱۲ کتاب تحویل داده شود که در کل ۲۸۰ کتاب در حوزه کودک و نوجوان در این مسابقه خوانده می شوند که امروز به هر باشگاه شش کتاب تحویل داده شده است.
وی ادامه داد: در اختتامیه جام باشگاه ها که دی ماه در شهرستان سیاهکل برگزار می شود، پنج فیلم کوتاه برتر ، پنج نامه به نویسنده برتر و پنج باشگاه برتر با انتخاب هیات داوران انتخاب و به مرکز استان معرفی خواهند شد.
جام باشگاه های کتابخوانی تا کنون سه دوره در سطح ملی برگزار شده و امسال برای اولین بار در شهرستان سیاهکل برگزار می شود و نتیجه نهایی این مسابقه ، اسفند ماه در تهران بعد از اختتامیه اعلام خواهد شد.
شهرستان سیاهکل با دو بخش مرکزی و دیلمان در ۵۵ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده و چهار کتابخانه عمومی با بیش از ۲۶ هزار و ۵۹۵ نسخه کتاب و ۸۸۶ عضو دارد.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه