ایران به دنبال ارسال ماهواره به ۳۶ هزار کیلومتری

معاون توسعه و فناوری صدا و سیما با بیان اینکه به دنبال ارسال ماهواره‌های کوچک به ۳۶ هزار کیلومتری زمین هستیم، گفت: ایران در آینده نه‌چندان دور ماهواره مخابراتی به فضا پرتاب می‌کند.

ایران به دنبال ارسال ماهواره به ۳۶ هزار کیلومتری
به گزارش ۸دی نیوز، عبدالعلی علی‌عسگری شامگاه سه‌شنبه در مراسم بهره‌برداری از طرح تبدیل فرستنده‌های پر قدرت تلویزیونی آنالوگ به دیجیتال گیلان اظهار کرد: پوشش برنامه‌های صدا و سیما با تلاش مسئولان در تمام مناطق محقق می‌شود.

وی به راه‌اندازی هزاران ایستگاه فرستنده در سال‌های گذشته در کشور اشاره کرد و افزود: نقاط معدودی از کشور هنوز سیگنال ندارند.

علی‌عسگری با بیان اینکه برای تکمیل پوشش سیگنال‌رسانی به تمام مناطق اشتیاق داریم، تصریح کرد: از نظر تکنولوژی و نیروی انسانی کمبودی نداریم و با کمک دولت سیگنال‌رسانی به تمام مناطق تحقق پیدا می‌کند.

معاون توسعه و فناوری رسانه ملی به تعبیر مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: نبرد واقعی اکنون جنگ رسانه‌ای است.

وی با اشاره به رسانه به صورت مرسوم فعلی، بیان کرد: رسانه به مفهوم پهن‌باند در راه است و تحول عمیق و چشمگیری را ایجاد می‌کند.

علی‌عسگری تبدیل فرستنده‌های آنالوگ به دیجیتال برای کشور را ارزشمند توصیف کرد و یادآور شد: امر مذکور اکنون در گیلان انجام شده و مایه مباهات است.

*خودکفایی ایران در ساخت فرستنده‌های اف‌ام

معاون توسعه و فناوری رسانه ملی از خودکفایی تولید فرستنده‌های اف‌ام در صدا و سیما خبر داد و اظهار کرد: سال‌های گذشته فرستنده‌های ۱۰، ۵۰، ۱۰۰ و ۲۰۰ وات در کشور تولید شده است.

وی با بیان اینکه ایران در ساخت فرستنده‌های اف‌ام یک و دو کیلو وات در دو سال گذشته به خودکفایی رسیده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته در زمینه ساخت فرستنده‌های اف‌ام پنج و ۱۰ کیلووات به خودکفایی رسیدیم.

*ساخت فرستنده ۲۰ کیلووات اف‌ام

علی‌عسگری به انعقاد قرارداد پژوهشی ساخت فرستنده‌های ۲۰ کیلووات در کشور اشاره کرد و افزود: نیازی به فرستنده‌های مذکور نداریم اما سال آینده فرستنده‌های ۲۰ کیلووات اف‌ام را برای روکم‌کنی می‌سازیم.

معاون توسعه و فناوری رسانه ملی با اشاره به ساخت فرستنده پنج وات تلویزیونی آنالوگ در چهار سال گذشته در کشور، بیان کرد: کشور در ساخت فرستنده‌های ۱۰، ۵۰، ۱۰۰ و ۴۰۰ وات به خودکفایی رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه فرستنده‌های تلویزیونی یک و دو کیلووات اکنون در داخل کشور تولید می‌شود، اذعان کرد: امر مذکور جزو افتخارات جمهوری اسلامی ایران است.

علی‌عسگری تولید فرستنده‌های تلویزیونی را خط‌الراس تکنولوژی دنیا ذکر کرد و گفت: اکنون فرستنده‌های ۶ کیلووات سفارش داده شده و در حال ساخت است.

معاون توسعه و فناوری رسانه ملی با بیان اینکه ترجیح می‌دهیم تنها در دو ایستگاه وزانه و زیباکنار فرستنده‌های ۶ کیلووات نصب شود، تصریح کرد: فتح قله‌های دانش با اقتصاد مقاومتی و نگاه جهادگونه به صنعت و فناوری و تکنولوژی محقق می‌شود.

*فرستنده تلویزیونی دیجیتال دیگر وارد کشور نمی‌شود

وی ساخت فرستنده‌های دیجیتال را از آرزوهای محقق شده در جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: اکنون هیچ فرستنده تلویزیونی دیجیتال وارد کشور نمی‌شود و در این زمینه خودکفا هستیم.

علی‌عسگری اقتصاد مقاومتی را برآورده کردن نیازهای داخل کشور عنوان کرد و یادآور شد: نیروهای متخصص و نخبه بسیاری در کشور داریم و با استفاده از آنها در زمینه فرستنده‌های رادیوی اف‌ام و تلویزیونی موفقیت‌هایی را کسب کردیم.

معاون توسعه و فناوری رسانه ملی با بیان اینکه اقدام‌های بسیاری در زمینه سیگنال‌رسانی ماهواره‌ای در کشور انجام شده است، خاطرنشان کرد: دو سال گذشته آنتن ۴.۵ متر ۱۸ گیگاهرتز را از آمریکا خریداری کردیم اما مانع ارسال آن شدند.

وی ادامه داد: ساخت آنتن مذکور را به تولیدکننده داخلی سفارش دادیم و با استانداردهای لازم ساخت آن در کشور اتفاق افتاده است.

علی‌عسگری با اشاره به ساخت آنتن ۱۱ متری در کشور، تصریح کرد: صدا و سیما برای ساخت تجهیزات اراده کرده است و شرکت‌های دانش‌بنیان با نیروهای ارزشمند ایرانی کارهای موفقیت‌آمیزی را در کشور انجام دادند.

*تولید تمام زنجیره ارسال و دریافت ماهواره در کشور

معاون توسعه و فناوری رسانه ملی به تولید تمام زنجیره ارسال و دریافت ماهواره در کشور اشاره کرد و افزود: مزاحمت‌هایی را در بحث ماهواره برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد می‌کنند و جنگ سخت در این عرصه وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه ترجیح می‌دهیم تجهیزات مورد تحریم را داخل کشور بسازیم، بیان کرد: تحریم برای کشور تبدیل به فرصت طلایی شده است.

علی‌عسگری از قطع ۲۰ تا ۳۰ مورد ماهواره‌های اجاره‌ای ایران خبر داد و اظهار کرد: ماهواره‌های قطع شده را دوباره وصل کردیم و اجازه ندادیم آسیب جدی به کشور وارد شود.

معاون توسعه و فناوری رسانه ملی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به دنبال ارسال ماهواره‌های کوچک با برد متوسط به فضا است، اذعان کرد: برنامه‌ریزی برای پرتاب ماهواره به ۳۶ هزار کیلومتری زمین انجام شده است.

وی ساخت ماهواره را جزو برنامه جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و ادامه داد: سفینه و ماهواره در داخل کشور ساخته می‌شود.

علی‌عسگری از پرتاب ماهواره مخابراتی جمهوری اسلامی ایران در آینده نه‌چندان دور به فضا خبر داد و گفت: چشمان عالم از پرتاب ماهواره‌های مخابراتی ایران به فضا خیره می‌شود.

معاون توسعه و فناوری رسانه ملی با تاکید بر اینکه در زمینه استودیویی و … اقدام‌های بسیاری انجام شده است، بیان کرد: فعالیت‌ها با فرماندهی واحد، منظم و ساختار یافته در تمام جنبه‌های فنی و محتوایی در حال پیشرفت است.

منبع: فارس

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه