تاکید مدیرکل زندانهای گیلان بر تلاش برای حبس زدایی

مدیرکل زندان های گیلان با بیان اینکه همگام سازی برنامه های قضایی باید در اولویت ها و دستورالعمل های سازمانی قرار بگیرد، گفت: مسئولان اجرای احکام با اشرافیت به موادقانونی می توانند به عنوان یک اهرم قوی در راستای کاهش جمعیت کیفری و حبس زدایی استفاده بهینه داشته باشند.

تاکید مدیرکل زندانهای گیلان بر تلاش برای حبس زدایی

به گزارش ۸دی، سید حمید حسینی روز دوشنبه در نشست هم اندیشی تخصصی مسئولان اجرای احکام زندان های استان افزود: آَشنایی و تسلط کامل به قوانین ، توانایی تصمیم گیری مناسب و صحیح،داشتن توان تجزیه و تحلیل مناسب همگام با به روز رسانی دانش تخصصی از موضوعاتی است که مسئولان اجرای احکام بایستی بر آنها تسلط داشته باشند.

وی گفت : نباید مسئولان اجرای احکام ، کار خود را در یک چارت خلاصه کنند؛بلکه باید در چارچوب قانون نظرات سازنده ، پیشنهادات موثر ، ایده و خلاقیت داشته تا بسترها و فضاها و چارچوب ها برای تدوین و تبیین پیشرفت در کارهای تخصصی ، ارتقای سطح بهره وری، حداکثر سازی بهره وری با استفاده از خلاقیت را گسترش دهند.

وی همچنین آشنایی و تسلط کامل بر قوانین زندان و تعاملات هر چه بیشتر و سازنده با قضات اجرای احکام زندان ها ، صبر و تحمل و خویشتنداری، برخورد مناسب با مراجعان و خانواده زندانیان را یکی از موفقیت های سازمانی عنوان و تصریح کرد: هر چه بیشتر و تخصصی تر کارها را انجام دهیم ، تجزیه و تحلیل صحیح تر خواهیم داشت.

حسینی اضافه کرد: تسلط داشتن به نرم افزارهای تخصصی و سامانه های الکترونیکی در نظر گرفته شده در عصر اطلاعات و ارتباطات می تواند دستیابی به اهداف را برای ما آسانتر سازد و با بالابردن دانش فنی در حوزه تخصصی می توان از تاسیسات حقوقی به نحو مقتضی بهره برد.

حسینی در ادامه تعامل هر چه بیشتر با شورای حل اختلاف مستقر در زندان ها را یکی دیگر از دستاوردهای فنی در استفاده از امتیازات قانونی در راستای کاهش جمعیت کیفری و حبس زدایی ذکر و بیان کرد: اینچنین تعامل ،نگرش و رویکردی می تواند منجر به بازگشت سعادتمندانه زندانی به آغوش خانواده و تطابق با جامعه باشد.

مدیر کل زندان های گیلان همچنین شناخت چالش ها و تبدیل آن به فرصت ها را از مسئولان اجرای احکام خواستار شد و گفت: داشتن اهداف بلند مدت ، استراتژی ، سودآوری، بهره‏ وری و همگام بودن با برنامه های سازمانی و دستورالعمل ها در رسیدن به اهداف کلان سازمان موثر است.

هم اندیشی تخصصی مسئولان اجرای احکام ، با حضور رییس اداره قضایی ، کارشناسان ، معاون اداری مالی و مدیر کل زندانهای استان گیلان برگزار شد.

کاهش جمعیت کیفری و صدور احکام جایگزین یکی از سیاست های دستگاه قضایی است.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه