سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس:

گرانی بلیت هواپیما رونق گردشگری را در نطفه خفه کرد

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس بابیان اینکه گرانی بلیت هواپیما ترمزی در مسیر توسعه صنعت گردشگری است، گفت: مسافران تکافوی استفاده از هواپیما را ندارند، بایستی وزارت راه به این نابسامانی‌ها رسیدگی کند.

گرانی بلیت هواپیما رونق گردشگری را در نطفه خفه کرد

به گزارش ۸دی، احد آزادی‌خواه درباره تاثیر افزایش قیمت بلیت‌های هواپیما بر صنعت گردشگری داخلی، گفت: پس از نوسانات شدید نرخ ارز و با افزایش ناگهانی آن، قیمت بلیت هواپیماها نیز در مسیرهای داخلی و خارجی به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش یافت این گرانی مانعی در مسیر صنعت گردشگری است و میل و رغبت گردشگران را برای استفاده از این ظرفیت کاهش می‌دهد.

افزایش قیمت بلیت هواپیما؛ کاهش حجم سفرهای داخلی

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با افزایش قیمت بلیت هواپیما حجم سفرهای داخلی کاهش یافته است، افزود: سفر هوای داخلی با دو هدف انجام می‌گیرد؛ نخست بازرگانی و دوم توریستی. سفرهای توریست محور با افزایش قیمت بلیت هواپیما تحت تاثیر قرار گرفته‌اند و مسافران تکافوی کافی برای خرید این بلیت‌ها را ندارند.

گرانی بلیت هواپیما ماه عسل نظارت‌های نادرست مسئولان است

وی با بیان اینکه شرکت‌های هوایی به دنبال کسب سود بیشتر از مسافر هستند که سیاست اشتباهی بوده و صنعت هوایی را متضرر می‌کند، اظهار کرد: گرانی بلیت هواپیما ماه عسل نظارت‌های نادرست مسئولان است در روزهایی که سفرها به اوج خود می‌رسند علت افزایش قیمت افسار گسیخته بلیت‌ها چیست؟ مسلما به دلیل عدم نظارت و کنترل دقیق است.

آزادی‌خواه بیان کرد: اگرچه افزایش نرخ بلیت هواپیما باعث سود شرکت‌های هواپیمایی می‌شود اما آسیب جدی و جبران ناپذیری به صنعت گردشگری و توریست وارد می‌کند براساس آمارهای موجود تعداد سفرها هر ساله افزایش پیدا می کرد اما در ماه‌های اخیر به دلیل گرانی بلیت هواپیما از تعداد این سفرها به شدت کاسته شده که مسلما این اتفاق تمام منافع حاصل از سفر و گردشکری را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

سازمان گردشکری چه نقشی در ساماندهی وضع قیمت بلیت هواپیماها دارد؟

وی در پاسخ به اینکه سازمان میراث فرهنگی و گردشکری چه نقشی در ساماندهی وضع موجود دارد، توضیح داد: این سازمان نمی‌تواند شرایط را ساماندهی کند زیرا از حوزه اختیاراتش خارج است این مشکلات باید توسط وزارت راه و شهرسازی برطرف شود متاسفانه این وزارت به توصیه‌ی سازمان میراث درخصوص لزوم کاهش قیمت بلیت هواپیما توجهی ندارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه متولی اصلی تعیین قیمت بلیت هواپیما وزارت راه و شهرسازی است، خاطرنشان کرد: این وزارتخانه بایستی از طریق شرکت‌های هوایی و سازمان هواپیمایی کشور وضعیت را سامان دهد و متناسب با رشد تورم اعلام شده توسط رئیس جمهور قیمت بلیت را افزایش دهند در حال حاضر قیمت بلیت‌ها حدود ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده. آیا میان گرانی بیلت هواپیما و رشد تورمی اعلام شده توسط رئیس جمهور تناسبی وجود دارد؟

گرانی بلیت هواپیما ترمزی در مسیر توسعه صنعت گردشگری

وی ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری باید در حوزه گردشگری به وظایف خود عمل کند که تاکنون توانسته به موفقیت‌های چشم گیری دست یابد اما در حال حاضر مسائلی مانند گرانی بلیت هواپیما ترمزی در مسیر توسعه صنعت گردشگری شده است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه توریسم داخلی با افزایش بلیت‌های پروازهای داخلی با مشکل مواجه شده است، تاکید کرد: افزایش نرخ بلیت هواپیما که منشا آن محاسبه نرخ ارز در بازار ثانویه است، باعث افزایش شدید قیمت گردشگری داخلی و خارجی شده و ممکن است این موضوع به کاهش تعداد گردشگر خارجی منجر شود./

منبع: خانه ملت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه