عربستان با همکاری آمریکا و اسرائیل گروهک‌های تروریستی پرورش می‌دهد / مراقب جنگ بین شیعه و سنی باشید

حجت الاسلام و المسلمین شیدایی: هم اکنون عربستان با هم پیمانی آمریکا و اسرائیل در حال پرورش دادن گروهک‌های تروریستی و در نتیجه جنگ بین شیعه و سنی است.

عربستان با همکاری آمریکا و اسرائیل گروهک‌های تروریستی پرورش می‌دهد / مراقب جنگ بین شیعه و سنی باشید

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از درسیاهکل ، حجت الاسلام و المسلمین محمد شیدایی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با گرامیداشت صدرالدین محمد بن ابراهیم قوام شیرازی معروف به مُلاصَدرا و صدرالمتألهین که پنجشنبه هفته آینده روز بزرگداشت وی می باشد، اظهار کرد: مُلاصَدرا اهل شیراز بود و در زمان شاه عباس زندگی می کرد.

وی با بیان اینکه مُلاصَدرا از بزرگترین فلاسفه روزگار خود بود، گفت: وی بدلیل اینکه جنگ بین صفویه و عثمانی در واقع جنگ بین شیعه و سنی بود و در آن برادر کشی راه می افتاد، با شاه عباس در مورد این جنگ مخالف بود.

امام جمعه سیاهکل با بیان اینکه در آن زمان اروپاییان به خصوص انگلیس به قدرت رسیده بودند و خواستار تفرقه اندازی بین مسلمانان بودند، تأکید کرد: هم اکنون نیز عربستان با هم پیمانی آمریکا و اسرائیل در حال پرورش دادن گروهک های تروریستی و در نتیجه جنگ بین شیعه و سنی است.

حجت الاسلام و المسلمین شیدایی با بیان اینکه ملت ها باید به آگاهی و بصیرت برسند، خاطرنشان کرد: ملت های مسلمان باید دست از هوس بازی و نا آگاهی بردارند.

وی با اشاره به زمین نشاندن پهپاد آمریکایی RQ-170به وسیله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: هواپیمای جاسوسی مخصوص آمریکاست و ایران با گرفتن این هواپیما توانست با نحوه مهندسی این هواپیما آشنا شود و آنرا بسازد و این نشان میدهد که جمله “مامیتوانیم” رهبر انقلاب تحقق پیدا کرده و ایرانیان با تلاش و کوشش می توانند تمامی قطعات خودرو، وسایل پزشکی و داروها را نیز بسازند.

خطیب جمعه سیاهکل در رابطه با تحولات اوکراین ابراز کرد: در اوکراین با شورش خیابانی توانستند دولتی موافق با غرب را جایگزین دولت گذشته کنند و روسیه با آوردن مردم به صحنه، با دولت موقت در حال مقابله است.

حجت الاسلام و المسلمین شیدایی با اشاره به برگزاری انتخابات در کشورهای مختلف، تصریح کرد: در سوریه انتخابات برگزار می شود، در افغانستان نیز در حال برگزاری است و دو نفری که به دور دوم راه پیدا کرده اند، پیشاپیش آمادگی خود را برای اداره کشور اعلام کرده اند.

وی افزود: در مصر نیز انتخابات در حال برگزاری است که احتمال به قدرت رسیدن یکی از ژنرال های مصری که با غرب ارتباط دارد وجود دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه