نماینده مردم انزلی:

سواحل گیلان توسط برخی دستگاه‌های دولتی تصرف شده است

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس گفت:‌ برخی از دستگاه‌های دولتی با استفاده از اهرم قدرت و رانت سواحل دریای خزر در گیلان را به تصرف خود درآورده‌اند.

سواحل گیلان توسط برخی دستگاه‌های دولتی تصرف شده است

به گزارش ۸دی، حسن خسته‌بند اظهار کرد:‌ در خلال عدم کنترل دقیق و مستمر متولیان حوزه نظارت،‌ برخی از دستگاه‌های دولتی با استفاده از دو اهرم قدرت و رانت به مناطق وسیعی از سواحل دریای خزر در استان گیلان تجاوز کرده و آن را به تصرف خود درآورده‌اند.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس عنوان کرد: ضوابط و دستورالعمل‌های لازم در حوزه حریم دریا و رعایت فاصله قانونی ۶۰ متر کاملاً مشخص و آشکار است از سوی دیگر تکلیف نظارت و جلوگیری از تجاوز به حریم مشخص شده نیز به وزارت نیرو و منابع طبیعی واگذار شده است.

خسته‌بند با بیان اینکه کسی حق تجاوز به حریم ۶۰ متری سواحل را ندارد افزود: به دلیل عدم نظارت کافی دستگاه‌های مکلف،‌ تخلفات بسیار زیادی در حوزه تجاوز به حریم دریا و سواحل گیلان رخ می‌دهد و بسیاری از دستگاه‌های دولتی و شهرداری‌های استان در این تخلفات نقش اساسی دارند.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد:‌ در حال حاضر برخی از شهرداری‌ها برای رسیدن به مقاصد خود با سوءاستفاده از غیبت مأموران نظارتی و یا بعضاً با زد و بند با این افراد تخلفات زیادی را در حوزه سواحل گیلان مرتکب می‌شوند و به راحتی به حریم قانونی ۶۰ متر دریا تجاوز می‌کنند.

وی از تخلفات عدیده دستگاه‌های دولتی نیز سخن گفت و ابراز داشت:‌ در این برهه زمانی که به راحتی دستگاه‌های دولتی و بعضاً شهرداری‌ها که خود باید نماد قانون‌گرایی باشند دست به چنین تخلفات آشکاری در حوزه سواحل دریا می‌زنند به راستی چه توقعی می‌توان از مردم عادی داشت.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس رفع تناقض در برخورد با متخلفان را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: برای آزادسازی سواحل دریا و نهادینه شدن بحث قانون‌گرایی در این حوزه در درجه نخست باید دستگاه‌های دولتی از انجام این کار منع و به شدت با تخلفات آنان برخورد شود.

خسته‌بند بسته سواحل دریای خزر را از معضلات جدی دو استان گیلان و مازندران اعلام کرد و گفت: با وجود همه اقدامات انجام شده و تخریب‌ سازه‌های غیرقانونی توسط دستگاه‌های نظارتی،‌ پدیده تجاوز به حریم قانونی سواحل دریا همچنان در استان‌های شمالی به ویژه در گیلان خودنمایی می‌کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس برخورد قاطع دستگاه‌های نظارتی در حوزه سواحل دریا با متخلفان را متذکر شد و افزود‌: تا زمانی که این برخوردهای قانونی به صورت مقطعی و بدون استمرار در جریان است نمی‌توان انتظار داشت حریم سواحل دریای خزر در گیلان از تجاوز گسترده متخلفان در امان بماند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه