مدیرکل شیلات گیلان‌:

صید ماهیان استخوانی در دریای خزر ۸۱ درصد افزایش یافت

مدیرکل شیلات گیلان‌ با اشاره به روند مطلوب فعالیت‌های صید و صیادی در این استان گفت: صید انواع ماهیان استخوانی در دریای خزر ۸۱ درصد افزایش یافت.

صید ماهیان استخوانی در دریای خزر ۸۱ درصد افزایش یافت

به گزارش ۸دی، اسحاق شعبانی در این رابطه اظهار کرد:‌ با آغاز فصل صید و صیادی در استان گیلان تاکنون بالغ بر ۳۳۷ تن انواع ماهیان استخوانی توسط صیادان صید شد که این مقدار صید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۸۱ درصد رشد داشته است.

مدیرکل شیلات گیلان خاطرنشان کرد:‌ تا این لحظه صیادان گیلانی در قالب فعالیت در شرکت‌های تعاونی پره موفق به صید ۳۳۷ تن انواع ماهیان استخوانی به ویژه کفال از بستر دریای خزر شده‌اند در حالیکه در مدت مشابه سال گذشته چیزی در حدود ۱۸۶ تن ماهی صید شده بود.

شعبانی علل افزایش صید امسال را برشمرد و افزود: تاریخ شروع فعالیت‌های صید و صیادی در استان گیلان بر اساس دلایل و برخی ضروریات خاص،‌ امسال به طور رسمی از ۱۵ مهر آغاز شد به همین علت شاهد رونق چشمگیری در صید انواع ماهیان استخوانی توسط صیادان گیلانی هستیم.

وی گرم‌ شدن هوا را نیز یکی از علل مؤثر در افزایش صید دانست و بیان داشت:‌ با گرم‌تر شدن هوا زمینه و بستر لازم جهت صید ماهیان استخوانی به ویژه کفال ماهیان کاملاً مهیا می‌شود به همین علت صیادان گیلانی تاکنون موفقیت خوبی در حوزه صید این گونه‌های آبزی دریای خزر داشته‌اند.

مدیرکل شیلات گیلان از صید ۳۱۲ تن ماهی کفال خبر داد و عنوان کرد:‌ با توجه به اینکه سال گذشته در همین مدت زمانی صیادان گیلانی تنها ۱۰۷ تن ماهی کفال صید کرده بودند آمار ارائه شده از میزان صید امسال، روزهای خوب و سال پرنعمتی را برای صیادان نوید می‌دهد.

شعبانی در تشریح انواع گونه‌های صید شده ماهی توسط صیادان گیلانی ابراز داشت:‌ ۵ درصد از صید یعنی معادل ۱۷ تن به ماهی سفید،‌ ۹۲ درصد یعنی معادل ۳۱۲ تن به ماهی کفال و ۸ تن معادل ۳ درصد از صید امسال نیز به سایر گونه‌های دیگر ماهیان استخوانی اختصاص دارد.

وی ارزش ریالی این مقدار ماهی صید شده توسط صیادان گیلانی را حدود ۱۲۰ میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: ۴ هزار صیاد گیلانی در قالب ۴۸ پره فعال صیادی،‌ امسال به صورت مستمر در امر صید انواع ماهیان استخوانی شامل ماهی سفید،‌ کفال،‌ سیم و سوف مشارکت می‌کنند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه