معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:

گوشت منجمد در گیلان توزیع می شود

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از توزیع گوشت منجمد در استان طی هفته جاری خبر داد.

گوشت منجمد در گیلان توزیع می شود
به گزارش ۸دی، محمود خانزاده، با بیان اینکه توزیع گوشت با قیمت های مصوب و به منظور تنظیم بازار انجام می شود، افزود: جهاد کشاورزی در حال جذب سهمیه ۱۵۰ تنی گیلان است که اهتمام داریم طی هفته جاری آن را در استان توزیع کنیم.
وی با بیان اینکه گوشت گوساله ( ران و سردست) به صورت بسته بندی حدود دو کیلوگرمی پیش بینی شده ، ادامه داد: قیمت هر کیلوگرم گوشت منجمد گوساله زیر ۳۰ هزار تومان تعیین شده است.
خانزاده با اشاره به اینکه این بسته بندی های گوشت منجمد در فروشگاه های رفاه ، جامبو ، کوروش و هفت در مرکز و شهرهای استان توزیع می شود، گفت: در مناطقی که فروشگاه بزرگ و زنجیره ای وجود نداشته باشد ، عرضه این بسته بندی های گوشت توسط مباشر انجام خواهد شد.
وی دلیل عرضه گوشت توسط فروشگاه های زنجیره ای و بزرگ را وجود یخچال های موردنیاز برای نگهداری استاندارد و ترازوهای با عرضه فاکتور جهت تسهیل در نظارت بر نحوه توزیع آن عنوان کرد.
وی گفت: پیشنهاد کردیم که اگر شرکت های تعاونی کارکنان دولت امکان نگهداری استاندارد گوشت را دارند، آنها نیز بتوانند این بسته های گوشت را بین مردم توزیع کنند.

به گفته خانزاده ، همچنین در راستای تنظیم بازار ، هر ۱۰ روز یکبار نیز توزیع گوشت گرم گوسفندی در فروشگاه های یاد شده در استان انجام می شود و هر کیلو گرم گوشت گوسفندی ران، ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان و سر دست ۳۶ هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

** بر واحدهای صنفی عرضه مرغ و تخم مرغ نظارت مستمر انجام می شود
معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به نظارت های مستمر بر واحدهای صنفی استان از جمله واحدهای عرضه مرغ و تخم مرغ گفت: سقف تعیین شده سود برای واحدهای صنفی خرده فروش از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان، ۱۰ درصد است که بازرسان بر انجام این مهم نظارت دقیق دارند.

گیلان یکی از تولید کنندگان مرغ است و ۴۰ درصد مازاد تولید مورد نیاز استان به استان های دیگر صادر می شود.

در حال حاضر ۹۲ هزار و ۵۰۶ واحد صنفی و افزون بر سه هزار واحد تولیدی در گیلان فعال است.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه