۲۷ آبان زمان بررسی لایحه CFT در کمیسیون امنیت ملی/ رفع ایرادات لایحه در حضور نماینده شورای نگهبان

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه ۲۷ آبان لایحه CFT در دستور کار کمیسیون قرار گرفته، گفت: ایرادات در حضور نماینده شورای نگهبان بررسی و رفع می‌شود.

۲۷ آبان زمان بررسی لایحه CFT در کمیسیون امنیت ملی/ رفع ایرادات لایحه در حضور نماینده شورای نگهبان

به گزارش ۸دی، حشمت الله فلاحت‌پیشه در توضیح فرایند بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه CFT در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: لایحه CFT را به عنوان دستور کار اصلی کمیسیون امنیت ملی مجلس در روز یکشنبه هفته آینده (۲۷ آبان ماه) قرار دادیم، البته چند انتخابات مربوط به ناظرین در دقایق نخست جلسه برگزار و بلافاصله وارد بحث لایحه CFT خواهیم شد.

درخواست نظر مشورتی از دستگاه‌های مرتبط با CFT

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در این مدت به همه دستگاه‌هایی که درباره لایحه مذکور بحث و نظری داشتند و در طول ایام بررسی لایحه CFT در کمیسوین امنیت ملی مجلس حاضر شدند، نامه‌ای را به ضمیمه ایرادات شورای نگهبان ارسال و از آنها نظر مشورتی خواستم.

دعوت از نماینده شورای نگهبان برای حضور در جلسه بررسی لایحه CFT

وی افزود: علاوه بر این از آیت‌الله جنتی درخواست شده تا نماینده شورای نگهبان را به جلسه معرفی کنند تا در حضور وی ایرادات گرفته شده به لایحهCFT مورد بررسی قرار گیرد البته اگر نماینده شورای نگهبان این ماموریت را داشته باشد، ما وارد بررسی ایرادات به صورت جزئی خواهیم شد.

امکان تمدید زمانی جلسه بررسی لایحه CFT در مجلس

فلاحت‌پیشه یادآور شد: برخی از نمایندگان کمیسیون اذعان دارند که شورای نگهبان با توجه به توضیح کلی بعد از ذکر بیست و دو ایراد، این لایحه را رد کرده بنابراین در جلسه هفته آتی این موضوع را هم بررسی خواهیم کرد، علاوه بر این بیست و دو ایراد را بند به بند بررسی خواهیم کرد لذا امکان دارد این جلسه از لحاظ زمانی تمدید شود حتی ممکن است روزهای دیگری هم به ادامه بررسی ایرادات لایحه اختصاص دهیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: از این رو احتمالات گوناگونی اعم از رد لایحه، اصلاح بخشی از ایرادات و اصرار بر ماندن برخی بندها و غیره درباره نتیجه بررسی رفع ایرادات لایحه CFT وجود دارد.

اصرار برخی از نمایندگان بر بررسی لایحه CFT به صورت علنی با حضور خبرنگاران

وی با اشاره به پیشنهاد برخی از نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: برخی افراد پیشنهاد بررسی لایحه CFT در کمیسیون امنیت ملی به صورت علنی و با حضور خبرنگاران را مطرح کردند تا مردم در جریان بررسی همه ایرادات شورای نگهبان قرار گیرند، هرچند من با این پیشنهاد موافقت کردم اما بعید به نظر می‌رسد که هیات رئیسه کمیسیون با این پیشنهاد موافقت کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: ارسال نامه به شورای نگهبان برای تعیین تکلیف نظر آنها در مورد رد کل لایحه CFT با توجه به توضیحات پایانی یا رفع ایرادات به لحاظ قانونی نیاز نیست، در واقع شورای نگهبان نظر  خود را ارایه کرده و نماینده شورای نگهبان با حضور در کمیسیون می‌تواند نظر شورا را برای نمایندگان تبیین کند./

منبع: خانه ملت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه