فرمانده سپاه قدس گیلان:

افزایش کارکرد مساجد از نفوذ نقشه های دشمن جلوگیری می کند

فرمانده سپاه قدس گیلان، گفت: حدود ۳ هزار مسجد در سطح استان گیلان وجود دارد که تعداد زیادی از آنها به طور کامل فعال نیستند به همین علت احیاء و فعال‌سازی این اماکن مقدس باید از سوی متولیان امر بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

افزایش کارکرد مساجد از نفوذ نقشه های دشمن جلوگیری می کند

به گزارش ۸دی، سردار محمد عبدالله‌پور صبح امروز در همایش توانمندسازی ارکان مساجد سطح بک استان گیلان صبح امروز در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) سپاه قدس گیلان اظهار کرد: دشمن برای رسیدن به اهداف خود به ابزار و شیوه‌های متعددی متوسل می‌شود اما افزایش کارکردهای مساجد می‌تواند از نفوذ این نقشه‌ها جلوگیری کند.

وی افزود: امروز نیز همانند دوران دفاع مقدس نظام اسلامی با آماج توطئه‌ها و بمباران‌های تبلیغاتی در حوزه‌های مختلف از جمله فضای فرهنگی،‌ اجتماعی، سیاسی و روانی مواجه است بنابراین باید برای خنثی‌سازی راهبردها و استراتژی‌های دشمن سنگر مساجد تقویت شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان تقویت جایگاه مساجد را مورد تأکید قرار داد و افزود:‌ اگر آحاد مردم به ویژه نوجوانان و جوانان کشور به سلاح محکم ایمان که تقویت و گسترش آن یکی از وظایف اصلی مساجد است به خوبی مجهز باشند به طور یقین نظام اسلامی در برابر تهدیدات دشمن و موج حملات آن‌ها مقاوم می‌شود.

عبدالله پور گفت: در حال حاضر حدود ۳ هزار مسجد در سطح استان گیلان وجود دارد که تعداد زیادی از آنها به طور کامل فعال نیستند به همین علت احیاء و فعال‌سازی این اماکن مقدس باید از سوی متولیان امر بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: بیش از ۲ هزار عدد از مساجد گیلان فعالیت مستمری در راستای انجام کارکردهای اصلی خود ندارند که این عامل و نقیصه بزرگ باعث می‌شود زمینه برای بروز آسیب‌های اجتماعی در جامعه به ویژه در بین قشر نوجوان و جوانان بیشتر فراهم شود.

وی با بیان اینکه در کشور ترکیه که از نظام لائیک پیروی می‌کند به مساجد و امامان جمعه آن از لحاظ مادی و معنوی بسیار توجه می‌شود، بیان کرد: سردمداران آن نیز دلیل این کار را تأثیرگذاری بسیار زیاد مساجد در میان مردم و بهترین راه کنترل آنان در مسیر سیاست‌های حاکمیت می‌دانند.

فرمانده سپاه قدس گیلان افزود:‌ افزایش تعاملات بیشتر بین اعضا و متولیان امور مساجد باید در رأس امور قرار گیرد زیرا با این روش و با برطرف کردن نواقص و برقراری انسجام لازم علاوه بر ترغیب بیشتر مردم و جوانان برای ورود به مسجد توطئه‌های دشمنان نیز خنثی می‌شود.

 

تصاویر این خبر را از اینجا ببینید

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه