در گفتگو با 8دی مطرح شد:

ورود ۱۲هزار زائر خارجی از مرز آستارا برای حضور در پیاده روی اربعین/ تالش شهرستان معینِ آستارا در خدمات رسانی به زائران

فرماندار آستارا با اشاره به برپایی ۲ موکب در شهرستان آستارا، تصریح کرد: از ۱۲هزار زائر جهت حضور در پیاده روی اربعین استقبال کردیم که کشور را به سمت کربلا ترک کردند.

ورود ۱۲هزار زائر خارجی از مرز آستارا برای حضور در پیاده روی اربعین/ تالش شهرستان معینِ آستارا در خدمات رسانی به زائران

به گزارش ۸دی، خدمات رسانی به اجتماع بزرگ مردمی در پیاده روی اربعین از موضوعات مهمی است که همواره مورد تأکید مسئولان بوده است.

براین اساس گفتگو هایی از این پایگاه خبری مبنی بر عملکرد فرمانداری ها و ادارات کل در استان گیلان در بحث خدمات رسانی به زائران منتشر شده است.

در ادامه گفتگو هایی از فرمانداران آستارا و تالش را می خوانید:

** ورود ۱۲هزار زائر خارجی از مرز آستارا برای حضور در پیاده روی اربعین

یونس رنجکش فرماندار آستارا در گفت و گو با خبرنگار ۸دی درباره خدمات این استان به زائران اربعین، اظهار کرد: تمام برنامه های ما متمرکز روی پذیرایی و استقبال از زائرین خارجی بوده است که از مرز آستارا وارد کشور می شدند.

وی با اشاره به برپایی ۲ موکب در شهرستان آستارا، تصریح کرد: از ۱۲هزار زائر جهت حضور در پیاده روی اربعین استقبال کردیم که کشور را به سمت کربلا ترک کردند.

فرماندار آستارا با بیان اینکه این زائرین از کشورهای آذربایجان، گرجستان و روسیه بودند، اضافه کرد: کارهای تشریفات و گمرکی این عزیزان برای برگشت به کشورشان و بدرقه آنان نیز انجام شد.

رنجکش در ادامه در پاسخ به این سؤال که آیا تاکنون در پیاده روی اربعین حضور داشته اید، گفت: بنده در پیاده روی اربعین سعادت حضور نداشتم اما به هر حال توفیق حضور در کربلا را داشتم و امسال درگیر این برنامه ها در شهرستان بودیم.

** تالش طبق مصوبه ستاد اربعین شهرستان معین آستارا در خدمات رسانی به زائران خارجی بود

سید عیسی مهدوی در گفت و گو با خبرنگار ۸دی در رابطه با عملکرد این فرمانداری در بحث پیاده روی اربعین،  اظهار کرد: باتوجه به مصوبه ستاد اربعین استان گیلان، شهرستان تالش به عنوان معین آستارا در بحث پذیرایی از زائران خارجی انتخاب شد.

وی با تأکید بر اینکه امکانات و خدمات تو راهی را برای زائران خارجی وارد شده از مرز آستارا در مسیر شهرستان و در مساجد داشتیم، اضافه کرد: در بقعه بابا اسماعیل در روستای تره طول و منطقه طولارود به زائران خدمات دادیم.

فرماندار تالش با بیان اینکه به طور مثال یکی از اتوبوس های این زائران مشکل فنی داشت و آن ها این را دو روز در منطقه خلیف آباد اسکان دادیم و مراسمات داخل شهرستان هم داشتیم.

مهدوی در پایان در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا تاکنون در این مراسم حضور داشته است، گفت: بنده امسال سعادت نداشتم در این اجتماع بزرگ حضور پیدا کنم اما سال گذشته بعد از اربعین به عتبات عالیات مشرف شدم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه