به گزارش ۸دی، حجت علی اکبرنژاد اظهار داشت:‌ اخیراً بازار مصرف گیلان شاهد افزایش نسبی قیمت مرغ و تخم‌مرغ است که با تمهیدات وزارت جهاد کشاورزی و دیگر ارگان‌های مرتبط نرخ‌ این دو کالای پرمصرف تا هفته آینده در این استان به حالت اولیه خود باز می‌گردند.

معاون‌ بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان افزود: به دلیل بروز برخی مشکلات در حوزه تولید مرغ و حمل نهاده‌های دامی از مبدأ بنادر قیمت مرغ و تخم مرغ در هفته‌های اخیر با افزایش نسبی مواجه بود که تأثیر این حباب قیمتی با مرتفع شدن موانع به زودی در کل کشور از بین می‌رود.

علی اکبرنژاد بروز اختلال در سیستم حمل و نقل را یکی از دلایل افزایش قیمت تولیدات و نهاده‌های دامی دانست و بیان داشت: علاوه بر موارد یاد شده کاهش جوجه‌ریزی در شهریور امسال نیز تأثیر به سزایی در نوسانات به وجود آمده و افزایش قیمت مرغ و تخم‌ مرغ در گیلان داشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت مرغ در بازار مصرف گیلان به نسبت تهران حدود ۷۰۰ تومان ارزان‌تر است ابراز داشت: پیش‌بینی می‌شود تا هفته آینده قیمت مرغ در گیلان به حالت اولیه خود برگردد و با قیمت حدوداً ۹ هزار و ۵۰۰ تا ۹ هزار و ۶۰۰ تومان به مصرف کنندگان عرضه شود.

معاون‌ بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان این استان را یکی از وارد کنندگان تخم مرغ اعلام کرد و گفت: با اینکه گیلان بزرگترین مرکز تولید مرغ مصرفی کشور است اما به دلیل رطوبت بالا و شرایط آب و هوایی زمینه فعالیت مراکز صنعتی پرورش مرغ تخمگذار در آن فراهم نیست.

علی اکبرنژاد قیمت تخم مرغ در گیلان را تابع نوسانات این کالا در سایر استان‌های کشور دانست و عنوان کرد: اختلال در حوزه حمل و نقل جاده‌ای و عدم انتقال به موقع نهاده‌های دامی به مراکز پرورش مرغ تخمگذار از مهم‌ترین دلایل افزایش قیمت تخم مرغ در استان‌های تولید کننده آن است.

وی ضمن تأکید بر اینکه قیمت تخم مرغ نیز به زودی در گیلان کاهش پیدا می‌کند خاطرنشان کرد: قزوین،‌ البرز‌ و اردبیل از جمله استان‌هایی هستند که با دارا بودن واحدهای بزرگ پرورش مرغ تخمگذار صنعتی نیاز بازار مصرفی استان گیلان را در حوزه تخم مرغ تأمین می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ تنها یک واحد پرورش مرغ تخمگذار صنعتی در استان گیلان وجود دارد که مرکز آن نیز در شهرستان رودبار واقع شده است.