عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

مردم به وعده‌های مسئولان بی‌اعتماد شده‌اند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:‌ نوسانات و ادامه تنش‌های اقتصادی موجب بی‌‌اعتمادی مردم به وعده‌های مسئولان شده است.

مردم به وعده‌های مسئولان بی‌اعتماد شده‌اند

به گزارش هشت دی، محمود شکری اظهار داشت:‌ نوسانات شدید نرخ کالا‌ها در بازار مصرف به ویژه در حوزه ارزاق عمومی و ادامه تنش‌های اقتصادی در حوزه‌های مختلف مردم را به شدت نگران و آنان را در برابر عملکرد و وعده‌های مسئولان بی اعتماد کرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین علل ایجاد بحران‌‌ها و تنش‌های اقتصادی در ماه‌های گذشته عدم اجرای استراتژی مشخص و بی‌انگیزگی برخی از مسئولان و متولیان امر در حوزه اقتصادی بود و فشارهای خارجی نقش بسیار کمی در تشدید این شرایط داشت.

نماینده مردم تالش،‌ ماسال و رضوانشهر در مجلس عنوان کرد:  پس از گذشت حدود ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی وجود چنین نابه‌سامانی‌هایی در حوزه اقتصادی واقعاً زیبنده نیست و مسئولان نباید اجازه دهند مردم برای تهیه حتی کالاها و ارزاق عمومی خود نیز دچار رنج و گرفتاری شوند.

شکری با بیان اینکه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشورمان بر کسی پوشیده نیست افزود: در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف به ویژه در بخش تولید محصولات و ارزاق عمومی داشته‌ایم اما ناکارآمدی و سوء تدبیر مسئولان مربوطه باعث کم‌رنگ شدن این دستاوردها شده است.

وی میزان وابستگی کشورمان در حوزه ارزاق عمومی را بسیار ناچیز عنوان کرد و گفت: در حال حاضر در حوزه تولید بسیاری از نیازمندی‌های داخلی به حالت اشباع رسیده‌ایم اما عدم کنترل و نظارت بر بازار و تعلل مسئولان برای اتخاذ تصمیمات عاجل شرایط را برای زندگی مردم دشوارتر کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه مسئولان باید با عملکرد درست خود اعتماد مردم را بازگردانند بیان داشت: خواسته‌های نمایندگان مردم در خانه ملت برخواسته از مطالبات به حق مردم است بنابراین نمایندگان برای احقاق حقوق ملت از دولت انتظار دارند به وعده‌های خود عمل کند.

نماینده مردم تالش،‌ ماسال و رضوانشهر در مجلس به روزهای سخت هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و ابراز داشت:‌ در کنار عنایات خداوند متعال آن‌چه که باعث شد کشورمان و نظام جمهوری اسلامی از مصائب سخت آن روزها به سلامت عبور کند اتحاد، انسجام‌ و همدلی بین دولت و ملت بود.

شکری دلبستگی برخی مسئولان به مسائل دنیوی را زمینه‌ساز دور شدن آنان از آرمان‌های انقلاب و مردم دانست و گفت: بر اساس فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری فراموش کردن  مردم در سختی‌ها و گرفتاری‌ها یکی از جنبه‌های منفی دلبستگی برخی مسئولان به ظواهر فریبنده دنیا است.

وی وجود مدیران و مسئولان پاکدست و امین را غنیمتی بزرگ برای انقلاب اسلامی خواند و اظهار داشت: ایران از لحاظ تکنولوژی، تولید،‌ منابع انسانی متخصص‌‌ و امثال این‌ها کشوری ثروتمند است اما در کنار این مزیت‌ها قطعاً برای توسعه پایدار به مدیرانی با روحیه جهادی نیازمند هستیم.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه