عضو هیئت رئیسه مجلس درگفتگو با8دی:

خروج دلار از چرخه مبادلات تجاری از اقدامات مؤثر در مقابله با آمریکا در جنگ اقتصادی است

عضو هیئت رئیسه مجلس، گفت: خروج دلار از چرخه مبادلات تجاری در رابطه با کشورهایی مانند چین و روسیه ضربه مهلکی به اقتصاد آمریکا می زند.

خروج دلار از چرخه مبادلات تجاری از اقدامات مؤثر در مقابله با آمریکا در جنگ اقتصادی است

اسدالله عباسی در گفت و گو با خبرنگار ۸دی با اشاره به دو طرح مطرح در مجلس از جمله “حذف دلار از معاملات بین المللی” و “تنبیه کشورهای همگام با آمریکا در تحریم های ایران”، اظهار کرد: الان بسیاری از کشور ها مثل چین، روسیه و کره جنوبی و… بر اساس ارز خودشان کار می کنند و به این نتیحه رسیدند که می توانند خارج از دلار با ارزهای دیگر مبادلات تجاری داشته باشند.

 

وی افزود: خروج دلار از چرخه مبادلات تجاری در رابطه با کشورهایی مانند چین و روسیه ضربه مهلکی به اقتصاد آمریکا می زند و به جای اینکه نتیجه مثبتی به نفع خود بگیرد خیلی از امتیازات را از دست می دهد.

 

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس تصریح کرد: در بحث تحریم های نفتی هم آمریکا دید اگر در مسیر همان سیاست ها پیش برود به ضرر اوست و تلاش کرد بسیاری از کشور ها را استثناء قایل شود به دلیل اینکه بحران نفت در دنیا پیش می آمد و دیدند که نمی توانند جایگزین کنند و این یعنی اینکه به لحاظ فنی ترامپ خیلی پیش بینی نکرده بود.

 

عباسی بیان کرد: مثلا کشور مقصدی که نفت ایران را خریداری می کند تمام سیستم و سانترافیوژهایشان با فراوری نفت ایران سازگاری داشته است پس آمریکا با استثناء قراردادن برخی کشور ها فهمید که نمی تواند صادرات نفت ایران را به صفر برسانند.

 

وی با اشاره به اینکه با صادرات نفت به این کشور ها می توانیم با ارز خود این کشور ها مبادلات تجاری داشته باشیم، تصریح کرد: این ها همه باعث می شود خود آمریکا آسیب ببیند و عقب نشینی آمریکا و ترامپ و انتخاب اخیر مجلس نمایندگان آمریکا هم بر رفتار ترامپ تأثیر گذاشته است.

 

نماینده مردم املش و رودسر در مجلس با تأکید بر اینکه ما نه تنها در جریان این رفتار آمریکا خیلی تحت تأثیر قرار نگرفتیم ببلکه تلاش می کنیم در برابر این تهاجمات اقتصادی آمریکا پیروز میدان باشیم.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس در واکنش به طرح دوم مجلس با عنوان تنبیه کشورهای همگام با آمریکا در تحریم های ایران، افزود: تهدیدهایی وجود داشته است اما باوجود اصرار کشور های خریدار نفت ایران در ادامه این ارتباط، یقینا نمی توانند نتیجه ای کسب کنند و این ارتباط ادامه پیدا می کند.

 

وی گفت: اگر در برخی موارد هم بخواهد تأثیر بگذارد تلاش ما براین اساس است که در برخورد با آن به نتیجه ای برسیم.

 

عباسی با تأکید براینکه حذف دلار از اقدامات مؤثر در مقابله با آمریکا در جنگ اقتصادی است، خاطرنشان کرد: این اقدام به خود آمریکا نیز  از نظر اقتصادی ضربه وارد می کند و ضربه مهلکی برای آمریکا خواهد بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه