در سایه رهبری هوشمندانه رهبر عالی قدر نظام، اقتدار ملی توسعه یافت

نایب رئیس مجلس در تالش گفت: در طول این سه دهه وحدت ملی با وجود همه مشکلات پیش رو، راه را برای اقتدار ملی ما هموار کرد و در سایه رهبری هوشمندانه رهبر عالی قدر نظام و پیوند ناگسستنی امت با امام خویش، امروز این اقتدار ملی توسعه یافته و این سرمایه ماست.

در سایه رهبری هوشمندانه رهبر عالی قدر نظام، اقتدار ملی توسعه یافت

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از مریان خبر، حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد در سخنانی در پیش از خطبه های نماز جمعه امروز تالش، اظهار کرد: برای موقعیت برتر و تثبیت جایگاه ملت ایران در یک نگاه و ملت اسلام در نگاه دوم و در جامعه مستضعفین عالم در نگاه سوم باید در مسیر افزایش قدرت قدم برداشت و هیچ ملتی بدون اقتدار نمی تواند حیات همراه با عزت و سرفرازی را تجربه کند.

 

وی در ادامه به ریشه های اقتدار ملی اشاره کرد و بیان نمود: ریشه های اقتدار ملی در چند چیز تعریف شده است. نخستین راهبرد، وحدت ملی است و هیچ ملتی بدون وحدت ملی نمی تواند به آینده ایی روشن امیدوار باشد و از همین روست که دنیای استکبار برای سلطه بیشتر خود اختلاف افکنی می کند مانند کشور مصر که بعد از ۳۰ سال به وحدت رسید اما پس از مدت کوتاهی به میدان اختلاف و کشمکش و یک نزاع عمومی تبدیل شد.

 

نایب رئیس مجلس در ادامه افزود: مهمترین ابزار قدرت وحدت ملی است. راهبردی که رهبری معظم انقلاب تعریف کردند و مانند دفاع مقدس که در سایه وحدت ملی پیروز شد و در طول این سه دهه وحدت ملی با وجود همه مشکلات پیش رو، راه را برای اقتدار ملی ما هموار کرد و در سایه رهبری هوشمندانه رهبر عالی قدر نظام و پیوند ناگسستنی امت با امام خویش، امروز این اقتدار ملی توسعه یافته و این سرمایه ماست.

 

ابوترابی با بیان اینکه تالش نماد وحدت است، گفت: تالش با وجود گویش های مختلف یک نمادی است از حضور اقوام و مذاهب مختلف که به نماد وحدت تبدیل شده است و شما زیباترین صحنه وحدت را در تالش بزرگ می بینید و این سرمایه ماست و انقلاب در مسیر تحکیم این وحدت قدم بر داشته است و شعار رهبر معظم انقلاب تحکیم ارکان وحدت است و در سایه وحدت است که به همه سرمایه ها می توان رسید.

 

وی در ادامه به دیگر راهبرد نظام یعنی انسجام اسلامی اشاره کرد و تصریح نمود: انسجام اسلامی راهبردی فراتر از وحدت ملی است و در انسجام اسلامی نقشه دنیای اسلام دیده می شود و در مقابل، افکار تکفیری، الحادی و نظریه های مترودی است که همه ی مذاهب اسلامی با آن مخالفند.

 

این نماینده مردم در مجلس نهم در بخش پایانی سخنان خود به اقتصاد کشور پرداخت و اظهار کرد: متاسفانه در طول یکصد سال گذشته خصوصا نیم قرن گذشته اقتصاد ما به سمت یک اقتصاد رانتی و گره خورده به نفت پیش رفته است و باید این نقشه تغییر کند و امروز دنیا بر اقتصاد متکی بر دانش پیش می رود که در طول دو دهه اخیر که در دوران بعد از جنگ تحمیلی قرار داشتیم قدم های بزرگی در مسیر اقتصاد مبتنی بر دانش برداشته شده است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه