نرخ کرایه تاکسی های رشت در ۲ مرحله و با شیب ملایم افزایش می یابد

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای رشت گفت: عدم تثبیت نرخ تاکسیرانی علاوه بر نارضایتی راننده ها از این امر، باعث سر در گم شدن مردم به هنگام استفاده از خدمات تاکسی رانی می شود.

نرخ کرایه تاکسی های رشت در ۲ مرحله و با شیب ملایم افزایش می یابد

رضا رسولی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی ۸دی نیوز در خصوص افزایش قیمت کرایه های تاکسی در رشت با بیان اینکه نرخ جدید تاکسیرانی از اواخر سال گذشته پس از کارشناسی لازم به تصویب و تایید شورا و فرمانداری رشت رسیده بود، اظهار کرد: بنا به در خواست دولت از دستگاه های اجرایی استان، با توجه به افزایش قمیت سوخت و همزمانی مرحله ی دوم هدفمند سازی یارانه ها این نرخ تصویبی به مرحله ی اجرا نرسید.

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه عدم افزایش نرخ تاکسیرانی علاوه بر نارضایتی راننده ها از این امر، باعث سر در گم شدن مردم به هنگام استفاده از خدمات تاکسی رانی شده است، گفت: در نتیجه برگزاری جلساتی در شورای رشت و شورای تامین استان، شورای شهر خواستار تثبیت واعلام هرچه زود تر نرخ جدید تاکسیرانی شد.

وی با اشاره به این که در نرخ تصویب شده شورا توجهی به افزایش قیمت سوخت نشده، و تنها تورم و شرایط حاضر سال ۹۲ مد نطر  کارشناسان تعیین نرخ بود، گفت: از آن جایی که اعمال همزمان افزایش قیمت سوخت همراه با تورم سال گذشته بر نرخ جدید امکان پذیر نیست، نرخ تاکسی ها در ۲ بازه­ زمانی متفاوت و در ۲ مرحله پلکانی و با شیب ملایم افزایش می یابد.

rasooli

عضو شورای شهر رشت تصریح کرد: به دلیل زمان بر بودن پروسه اداری افزایش نرخ و فرا رسیدن سال ۹۳ و تغییر سیاست اقتصادی نرخ سال گذشته از مرحله ی اجرا باز ماند.

این مسئول اجرایی در بخش دیگر این گفتگو از برنامه های شورای شهر برای کنترل ترافیک کلانشهر رشت سخن گفت و در پاسخ به سوال خبرنگار ۸دی نیوز مبنی بر این که آیا کنترل ترافیک شهری تنها از طریق عریض کردن جاده ها امکان پذیر است؟ یا از زاویه ی فرهنگی هم می شود به این موضوع نگاه کرد؟، اظهار داشت: به هر حال بنا به ساختار ویژه شهر رشت امکان توسعه همه گذرگاه های سطح شهر وجود ندارد، اما در برخی از مسیر های شهری نیاز جدی برای بازگشایی و گسترش گذرگاه ها از جمله (امتداد بلوار آیت ا… احسان بخش به خیابان سعدی و …) مشاهده می شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت با اشاره به این که کنترل ترافیک از طریق تعریض و بازگشایی جاده ها بسیار زمان بر است و نیاز به برنامه های مدون دارد، گفت: در حال حاضر و نسبت به شرایط موجود تنها راه مهار مشکلات ترافیکی از طریق توسعه سیستم حمل و نقل همگانی و شهری امکان پذیر است.

 رسولی علت عدم رغبت استفاده مردم از خدمات حمل و نقل همگانی را پایین بودن کیفیت در سرویس دهی عنوان کرد، و افزود: به نظر من با افزایش کیفیت در سرویس دهی و بهبود وضعیت تاکسی ها و اتوبوس های شهری و برنامه ریزی دقیق و سامان دهی به ایستگاه های درون شهری می توانیم با خدمات رسانی بهتر به مردم رضایت نسبی آنها را جلب کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
همسايه
آقاي رئيس كميسيون اگه يه دور توي شهر بزنن متوجه ميشن كه كرايه تاكسيها بصورت خودجوش، 25 الي 35 درصد افزايش پيدا كرده كه از نرخ افزايش حقوق ساليانه كارمندان و كارگران هم يه پله بالاتره.
در حاشیه