گاز ۸۵ خانوار تالشی وصل شد/ تخریب باغات و زمین های زراعی در خرجگیل اسالم و میانکوه تالش + تصاویر

فرماندار تالش با اشاره به قطعی گاز ۱۶۵خانوار تالشی از وصل شدن گاز ۸۵ خانوار تالشی خبرداد و گفت:  اکنون گاز ۸۰ خانوار قطع است که پیگیر حل مشکلات آن ها هستیم.

گاز ۸۵ خانوار تالشی وصل شد/ تخریب باغات و زمین های زراعی در خرجگیل اسالم و میانکوه تالش + تصاویر

به گزارش هشت دی،باران شدید روزهای اخیر در گیلان برخی شهرستان های استان دچار آسیب کرده است در پی این بارندگی شدید رودخانه های شهرستان تالش دچار طغیان شدند و منجر مسدود شدن برخی راه های روستایی و قطعی گاز خانوارها شده است.

 بر اثر تخریب جاده روستای آسیاب شم و شیخ محله اسالم گاز مصرفی بیش از۱۶۵ خانوار قطع شد که با تلاش مأموران اداره گاز مشترکین ۸۵خانوار وصل شد.

**‌ گاز ۸۵ خانوار تالشی وصل شد

سید عیسی مهدوی در گفت و گو با خبرنگار ۸دی با اشاره به آخرین وضعیت این شهرستان، اظهار کرد: در عرض یک ماه با ۳ سیل و آبگرفتگی مواجه شدیم، اظهار کرد: در ۲ سیل اخیر از فرصت استفاده کردیم و جریان آب را آرام کردیم تا از شدت آسیب ها کم شود و میزان آسیب دیدگی در بارندگی شدید اخیر کاهش پیدا کرد.

وی افزود: در منطقه “خرجگیل اسالم” یک آسیب در قالب آب بردگی برخی قسمت ها داشتیم و در بخش مرکزی در “میانکوه” دچار آب بردگی جاده ها، باغات و اراضی کشاورزی شده است.

فرماندار تالش با بیان اینکه در منطقه دهنه آسیب جزئی در انتهای جاده دهنه داشتیم، افزود: خداراشکر نسبت به قبل وضعیت بهتر شده است و مسئولان مانند معاون هماهنگ کننده استانداری گیلان نیز از مناطق بازدید کرد و کارهای انجام شده مفید و مؤثر بود.

مهدوی گفت: بولدزر ها فعال اند تا ما بتوانیم در بحث بازسازی و ترمیم اساسی وضع را بهترکنیم.

وی با اشاره به قطعی گاز ۱۶۵خانوار تالشی گفت:  اکنون این تعداد به ۸۰خانوار رسیده است و پیگیر وصل شدن گاز ۵۰ خانوار در خرجگیل هستیم.

وی با تأکید براینکه محورهای اصلی شهرستان مشکلی ندارند، اظهار کرد: یک مقدار جاده های فرعی آب گرفتگی دارند تا اقدامات بعدی را انجام دهیم.

در پی مسدود شدن برخی راه های روستایی آیت الله احمد پروایی نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان از راه ارتباطی روستای آسیاب شم دهستان خرجگیل اسالم که  بر اثر طغیان رودخانه ناورود تخریب و مسدود شده است، بازدید کرد.

سیل در تالش1

**‌ طغیان رودخانه ها و قطع ۸ راه روستایی در صومعه سرا

علی فتح الهی فرماندار صومعه سرا نیز اظهار کرد: آب آشامیدنی ۲۸۰ خانوار در روستاهای رشته پلنگان، نارنج پره و لاوسر صومعه سراهم بر اثر آبگرفتگی قطع شد.

وی افزود: راه ۸ روستای کتمجان سیاه خانی، شانده، للکی پشته، رشته پلنگان، لاوسر، خون آبکش، و سه سار صومعه سرا هم قطع شد.

فرماندار صومعه سرا بیان کرد: بر اثر بارش شدید در صومعه سرا، طغیان رودخانه ها و آبگرفتگی معابر، ۲۰۰ خانه و واحد تجاری در روستاهای ضیابر، کتمجان، بهمبر، آقامحله، مازندران محله، تنیان، سیاه درویشان، شیخ محله، امندان و راجیر این شهرستان دچار آبگرفتگی شد.

 

رانش زمین در تالش

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه