رقم‌های بادام زمینی بهتر در راه باغات گیلان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: سازمان جهاد کشاورزی گیلان برنامه دارد، تا افزایش تولید بادام زمینی را با بالابردن سطح عملکرد در هر هکتار بالا ببرد.

رقم‌های بادام زمینی بهتر در راه باغات گیلان

به گزارش هشت دی،لیلا بذرکار گفت: امسال در باغات بادام زمینی گیلان بالغ بر ۱۱هزار تن بادام زمینی تولید شد که نسبت به سال گذشته با افزایش ۵درصدی مواجه بوده است.

وی افزود: تغذیه باغات و افزایش عملکرد باغات با استفاده از رقم‌های مرغوبتر از دلایل افزایش تولید این محصول در استان بوده است.

بذرکار با بیان اینکه بیشترین سطح زیرکشت باغات بادام زمینی در گیلان و حتی در کشور در آستانه اشرفیه است، خاطرنشان کرد: بعد از آستانه، شهرستانهای رشت و صومعه‌سرا بیشترین باغات بادام زمینی گیلان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی گیلان برنامه دارد، تا افزایش تولید بادام زمینی را با بالابردن سطح عملکرد در هر هکتار بالا ببرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: نوسازی باغات قدیمی و کاشت ارقام جدید از عواملی هستند که منجر به افزایش تولید محصولات باغات بادام زمینی در گیلان می‌شوند.

وی افزود: در حال حاضر در هر هکتار از باغات بادام ۵هزار و ۵۰۰کیلو پیله‌تر بادام زمینی بدست می‌آید ،این در حالیست که ارقام جدید و مقاوم به بیماری‌ها قارچی قادر خواهند بود، در هر هکتار ۸هزار کیلو پیله‌تر بدست آید.

بذرکار گفت: دو نفر از بادامکاران موفق آستانه‌ای به ترکیه اعزام شده اند تا از باغات این کشور بازدید کنند و بهترین ارقام را برای معرفی به بادام‌کاران آستانه شناسایی کنند.   

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه