رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آستارا خبر داد

شناسایی ۹۹ فقره پلاک وقفی جدید در آستارا

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آستارا از شناسایی ۹۹ فقره پلاک وقفی جدید در این شهرستان خبر داد و گفت: در تلاش هستیم این تعداد پلاک وقفی احیا شود.

شناسایی ۹۹ فقره پلاک وقفی جدید در آستارا

به گزارش هشت دی،جمشید مهدوی صبح امروز در نشست خبری به‌مناسبت دهه وقف در اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان اظهار کرد: ۹۹ فقره پلاک وقفی جدید اعم‌از زمین، خانه و مغازه در قسمتی از شهرستان آستارا شناسایی‌شده که در تلاش هستیم این تعداد پلاک وقفی احیا شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آستارا واقفان این تعداد پلاک وقفی را «محسن و شفیع مجتهدزادگان» دانست و تصریح کرد: طبق نیت واقفان از هر پلاک، یک دانگ وقف شده است که در زمان اصلاحات ارضی این تعداد پلاک وقفی، به خود مردم واگذار شد و آن‌ها برای آن سند گرفتند.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آستارا و با رأی کمیسیون ماده دو سندهای گرفته‌شده هم‌اکنون باطل شده‌اند افزود: پس از احیای این تعداد پلاک وقفی، قرار است از صاحبان آن اجاره یک دانگ زمین وقف‌شده دریافت شود.

مهدوی با اشاره به تشکیل گروه یاوران وقف اعم‌از بازاریان، روحانیون، طلاب، دانشجویان، اصنافیان و جوانان با هدف ثبت وقف جدید در شهرستان آستارا بیان کرد: در صورت کم بودن توان مالی واقف می‌توان با ایجاد یک گروه صدنفره به صورت مشارکتی وقف انجام داد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آستارا وقف را احسانی جاری، صدقه‌ای ماندگار و عملی صالح جهت باز نگه داشتن پرونده انسان دانست و افزود: تعداد موقوفه‌های شهرستان آستارا ۱۴۰ موقوفه است که ۱۱ موقوفه آن منفعتی بوده که این تعداد موقوفه منفعتی، ۲۰۰ رقبه دارد.

وی غبارروبی مذار شهدا، دیدار با امام‌جمعه و فرماندار، نواخته شدن زنگ وقف در مدارس، نشست با طلاب حوزه علمیه، دیدار با خانواده شهدا، برپایی دو ایستگاه مشاوره وقف، تشکیل ستاد مردمی وقف، سخنرانی در پیش از خطبه‌های نماز جمعه را ازجمله برنامه‌های امسال دهه وقف در شهرستان آستارا عنوان کرد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه