خدمات رسانی جوانان جهادگر گیلانی به زائران رضوی در جاده نیشابور ـ مشهد + تصاویر

یکی از خادمان موکب شهدای مدافع حرم گفت: این موکب از سال ۹۶ در ایام عزاداری آخر صفر در جاده نیشابور _ مشهد برپا شده است، گفت: هر شب بین ۴۰۰ تا ۶۰۰نفر در این موکب اسکان داده می شوند.

خدمات رسانی جوانان جهادگر گیلانی به زائران رضوی در جاده نیشابور ـ مشهد + تصاویر

علی بخشی یکی از فعالان موکب شهدای مدافع حرم در گفت و گو با خبرنگار ۸دی با اشاره به برپایی این موکب شهدای مدافع حرم در مسیر زیارتی امام رضا(ع)، اظهار کرد: موکب شهدای مدافع حرم از سال ۹۶ در ایام عزاداری آخر صفر در جاده نیشابور _ مشهد برپا شده است.

وی با بیان اینکه در این مسیر مثل جاده نجف_ کربلا یک سری موکب های مردمی و هیأتی مشهد بر پا شده است، افزود: ظرفیت خوبی از عاشقان امام رضا(ع) در این مسیر حرکت می کنند و حدود سه روز و نیم در مسیر هستند و در روز شهادت امام رضا(ع) در مراسم عزاداری شرکت می کنند.

بخشی تأکید کرد: ما با پیگیری هایی که کردیم توانستیم مجوز بگیریم و از طرف دوستان جهادی استان گیلان و دوستان جهادی مشهد و استان هرمزگان که با ما هستند در مسیر جاده نیشابور مشهد در روستای “فخر داوود” مسجدی را تحویل گرفتیم.

وی با اشاره به اینکه هر شب  ۴۰۰ تا ۶۰۰نفر در این موکب اسکان داده می شوند، افزود: پذیرایی از زائران با وعده های غذایی صبحانه، ناهار و شام، ایستگاه صلواتی، راه اندازی درمانگاه زائرین، ماساژ تخصصی و توزیع دارو به بیماران از جمله فعالیت های ما در این موکب است.

بخشی از فعالیت ۵۰ خادم خانم و آقا به شکل شبانه روزی در موکب شهدای مدافع حرم خبر داد و تصریح کرد: این دوستان داوطلبانه از کل کشور خدمت می کنند و روزانه بین ۴۰۰ تا۶۰۰ غذا توزیع می شود و میان وعده هم برای هزار نفر از زایرین تهیه و توزیع می شود.

این خادم موکب شهدای مدافع حرم گفت: هزینه های موکب امام رضا(ع) توسط خیرین ونذورات مردم طبق اطلاع رسانی از فضای مجازی و مساجد و به شکل های دیگر انجام شده است و برای زائرین خرج شده است.

وی ادامه داد: زوار خارجی از کشورهای مختلف مثل پاکستان،هند، کشمیر، آسیای میانه و… در این مسیر حضور دارند.

بخشی با تأکید بر اینکه مسیر زوار امام رضا(ع)  در مسیر نیشابور به مشهد حرکتی سنتی است، اظهار کرد: این برنامه سالیان سال است که انجام می شود و از استان های مختلف مثل اصفهان و شیراز به نمایندگی موکبی زدند وکار را بدست گرفته اند و این مسیر در حال گرفتن رنگ و بوی اربعین است.

وی گفت: سالیانه بین ۶۰تا ۱۰۰هزار نفر کاروان هایی از سطح کشور مثل شیراز در این مسیر حضور دارند و به سمت مشهدحرکت می کنند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه