نکات تغذیه‌ای مهم در پخت و پز غذاهای نذری

یک متخصص تغذیه معتقد است مقدار چربی موجود در غذای نذری باید کنترل شود چرا که افراد بسیاری باید از مصرف غذاهای چرب پرهیز کنند.

نکات تغذیه‌ای مهم در پخت و پز غذاهای نذری

به گزارش ۸دی، محمد تقی انوشه متخصص تغذیه درباره رعایت نکات بهداشتی در نذری دادن، اظهار کرد: افرادی که در این ایام نذری می‌دهند باید برخی نکات بهداشتی را رعایت کنند تا جان مردم را به خطر نیندازند؛ اولین مورد در رعایت بهداشت اطمینان از سالم بودن غذا است و باید در پخت غذا دقت شود، اگر از گوشت در غذای نذری وجود داردباید از تازگی آن اطمینان حاصل شود.

این متخصص تغذیه بیان کرد:‌ آشپزخانه‌ای که در آن نذری پخته می‌شود باید کاملا تمیز باشد و نکات بهداشتی در آن رعایت شود؛ گوشت‌هایی که در غذاهای نذری استفاده می‌شود به هیچ عنوان نباید به مدت طولانی در فضای بیرون نگه داری شود چرا که ممکن است آلوده و فاسد شود، لذا استفاده از مواد غذایی تازه بسیار در نذری دادن مهم است.

انوشه ادامه داد: مقدار چربی در غذا باید رعایت شود چرا که بسیاری افراد از مصرف غذاهای چرب باید پرهیز کنند و مصرف غذاهای نذری چرب سلامتی آنها را به خطر می‌اندازد؛ میزان استفاده از روغن و چربی اندازه گیری شود و بیش از اندازه غذا چرب نشود.

وی افزود: افرادی که نذری می‌دهند باید به اندازه نمک مصرف کنند چرا که بسیاری افراد دچار بیماری‌هایی چون فشار خون، دیابت، مشکلات قلبی و غیره هستند که نباید به هیچ عنوان غذاهای شور استفاده کنند؛ به غذا نمک کم بزنید تا افرادی که بیمار هستند هم بتوانند از آن نذری استفاده کنند و اگر فردی نیاز به نمک بیشتری داشته باشد می‌تواند به آن نمک بزند.

این متخصص تغذیه یادآوری کرد: فلفل هم مانند نمک باید به اندازه مصرف شود چرا که بسیاری افراد دچار بیماری‌های قلبی عروقی هستند که مصرف فلفل برای آنها بسیار مضر است و سلامتی آنها را به خطر می‌اندازد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه