ترکیه: تحریم ایران به بهانه حضورش در سوریه سیاسی و بی نتیجه است

دیپلمات ترک با اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی، امارات و عربستان علیه ایران گفت: از دیدگاه ما اعمال تحریم علیه ایران به بهانه جلوگیری از دخالت آن در سوریه و نیز به اتهام عدم پایبندی تهران به توافق هسته‌ای اقدامی سیاسی است که نتیجه‌بخش نیست.

ترکیه: تحریم ایران به بهانه حضورش در سوریه سیاسی و بی نتیجه است

به گزارش ۸دی، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در خصوص تحریم‌ها علیه ایران گفت: واضح است که تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران سیاسی هستند.

وی در مورد دومین بسته تحریمی آمریکا علیه ایران اظهار داشت: در این خصوص اولویت اول ما حفظ منافع ملی ترکیه است. برای اینکه آمریکا به دلایلی به یک کشور تحریم اعمال می‌کند، ما نمی‌توانیم از منافع ملی خود صرف نظر کنیم.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه با اشاره به گزارش‌های آژانس بین‌الملل انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت: واضح است که تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران سیاسی هستند. گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان می‌دهد که ایران پایبند به توافق هسته‌ای است و سلاح تولید نمی‌کند. انرژی هسته‌ای تولید می‌کند که فقط در راستای اهداف مسالمت‌ آمیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

کالین ادامه داد: پس پایبندی یا عدم پایبندی ایران به توافق هسته‌ای به چه دلیل مطرح شد؟ این موضوع به دلیل سایر سیاست‌های ایران در منطقه مورد بحث قرار گرفت.

وی با اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی، امارات و عربستان برای شعله‌ور کردن این بحران اظهار داشت: از دیدگاه ما اعمال تحریم علیه ایران به بهانه جلوگیری از دخالت آن در سوریه و نیز به اتهام عدم پایبندی تهران به توافق هسته‌ای اقدامی نتیجه‌بخش نیست. این اقدام به ضرر تجارت جهانی و تعادل منطقه‌ای خواهد بود.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه