پایان بازسازی واحدهای آموزشی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه/ سلبریتی‌ها هم مدرسه ساختند؟

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس می‌گوید علیرغم افزایش قیمت‌ها در شرایط اقتصادی کنونی، روند بازسازی بسیاری از واحدهای آموزشی و مدارس روستایی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه به پایان رسیده است.

پایان بازسازی واحدهای آموزشی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه/ سلبریتی‌ها هم مدرسه ساختند؟

به گزارش ۸دی، فرهاد تاجری درباره وضعیت مدارس مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه گفت: بعد از وقوع زلزله استان کرمانشاه، سیل حمایت‌ها و کمک‌های مردمی منطقه روانه شد و در کنار آن آحاد مردم و شخصیت‌ها هر کدام به طرقی سعی در خدمت‌رسانی به مردم زلزله‌زده داشتند و فضاهای آموزشی به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفت.

نماینده مردم قصر شیرین و سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی افزود: ضمن توجه به رونق و احیای منطقه و ایجاد آرامش در میان مردم، فضاهای آموزشی تخریبی در اولویت قرار گرفت و تلاش شد با بازسازی هر چه سریعتر آن، دانش آموزان درمحیطی امن دوباره بتوانند دریک فضای مناسب آموزشی به تحصیل بپردازند.

بهره مطلوب وزارت آموزش و پرورش از ظرفیت نهادهای حمایتی و خیرّان

وی با اشاره به زمان وقوع زلزله کرمانشاه، ادامه داد: یکی از بیشترین اماکنی که در زلزله آسیب دید، مدارس منطقه بود ولی خوشبختانه از آنجا که مدارس در زمان حادثه تعطیل بودند، میزان خسارت جانی دانش‌آموزان کمتر بود.

بخش مهمی از اعتبارات برای بازسازی مدارس با استفاده از خیرین تأمین شد و مسئولان آموزش و پرورش به خوبی توانستند از این ظرفیت استفاده کنند

نایب رییس کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس شورای اسلامی درباره روند بازسازی مدارس نیز گفت: وزارت آموزش و پرورش از ظرفیت نهادهای حمایتی همچون بنیاد برکت یا احتمالا شخصیت‌ها و سلبریتی‌ها برای بازسازی اماکن آموزشی تخریبی خود بهره‌گیری بسیار خوبی داشت و به همین جهت امروز شاهد بازسازی تعداد زیادی از مدارس تخریبی گذشته یا ساخت مدارس تخریب‌شده در جریان زلزله هستیم.

وی تاکید کرد: علیرغم افزایش قیمت‌ها در شرایط اقتصادی کنونی، روند بازسازی در بسیاری از واحدهای آموزشی و مدارس روستایی به پایان رسیده یا در حال اتمام هستند.

چهره‌های سرشناس در مناطق زلزله‌زده مدرسه ساختند؟

تجری درباره محل تأمین اعتبارات برای این موضوع توضیح داد: بخش مهمی از اعتبارات با استفاده از خیرین تأمین شد و مسئولان آموزش و پرورش به خوبی و با مدیریت مناسب توانستند از این ظرفیت استفاده کنند؛ با این حال شاید درصد کمی از اعتبارات از محل بودجه آموزش و پرورش فراهم شد و مورد خاصی نبود که از منابع دولتی ترمیم، تعمیر یا احداث شود.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس با ابراز امیدواری نسبت به اینکه واحدهای آموزشی نیمه تمام هرچه سریعتر تکمیل شود تا شاهد فضای آموزشی مناسب و استاندارد برای دانش‌آموزان باشیم، در پاسخ به این سوال که آیا مشخصا چهره‌های سرشناس نسبت به ساخت مدرسه با استفاده از کمک‌های مردمی اقدام کرده‌اند، گفت: موردی سراغ ندارم.

منبع: خانه ملت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه