رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد رشت:

پدافند غیر عامل جوانان را از تهدیدات نرم دشمن حفظ می کند

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد رشت، از پدافند غیر عامل به عنوان ابزاری یاد کرد که در مقابل تهدیدات نرم دشمن به خوبی عمل می کند و ادامه داد: متاسفانه دشمنان انقلاب فرهنگ جوانان کشور را نشانه گرفته اند.

پدافند غیر عامل جوانان را از تهدیدات نرم دشمن حفظ می کند

به گزارش هشت دی، رضا حسن پور، رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت امروز، ۱۵ آبان در دانشجو که با محوریت «اهمیت توجه به پدافند غیر عامل در جهت لزوم توجه جوانان به این مقوله» برگزار شد، اظهار کرد: پدافند غیر عامل به معنای مجموعه اقدامات و فعالیت ها جهت کاهش آسیب پذیری در هنگام مواجه با بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی است.

وی افزود: با اجرای پدافند غیر عامل می توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و نظامی و غیر نظامی جلوگیری کرد یا میزان این خسارات را به حداقل رساند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد گیلان، با بیان اینکه انسان از زمانی که بر روی کره خاکی زمین پا نهاد با مقوله پدافند غیر عامل آشنا بوده است، گفت: انسان ها با استفاده از این روش به شکل های مختلف از خود حفاظت می کردند لذا مشهورترین پدافند غیر عامل، غزوه خندق به فرمان سلمان فارسی بود که با وجود تعداد کم یاران مسلمان و دشمنان زیاد، اسلام پیروز شد.

حسن پور، از پدافند غیر عامل به عنوان ابزاری یاد کرد که در مقابل تهدیدات نرم دشمن به خوبی عمل می کند و ادامه داد: متاسفانه دشمنان انقلاب فرهنگ جوانان کشور را نشانه گرفته اند و در این راستا باید در مقابل این هجمه ها روش های صحیح و‌ پرکاربردی اتخاذ شود تا از اثرات مخرب آن جلوگیری به عمل آید لذا لازمه آن آگاه سازی فرهنگی قشر جوان و همچنین انتقال تجارب و آموزه های ملی و دانشگاهی و شناخت تهدیدات دشمن است.

وی خطاب به قشر دانشجو، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در عصر جدید نیاز است که دانشجویان اطلاعات لازم را کسب کنند لذا استفاده از فضای مجازی بسیار کار پسندیده ای است، اما باید بیاموزید که چگونه از فضای مجازی درست استفاده کنید و با چشم و گوش بسته، اطلاعات را نپذیرید، بلکه بر روی اطلاعات و مطالب آن تفکر و تعقل کنید.

منبع: ایکنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه