دولت می تواند با یک تیر، سه نشان را بزند

ممکن است گفته شود خروج آمریکا از برجام، محاسبات دولت را به هم ریخته است. اما خروج ترامپ مربوط به اردیبهشت امسال است. آمار هفت ماه قبل چه می شود؟

دولت می تواند با یک تیر، سه نشان را بزند

به گزارش ۸دی، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت:

بنابر اعلام مرکز آمار، دولت از تابستان ۹۶ تا تابستان ۹۷ حدود ۱۵۸ هزار شغل ایجاد کرده و این در حالی است که جهانگیری و روحانی در تبلیغات انتخاباتی اردیبهشت ۹۶، وعده ایجاد سالانه بیش از یک میلیون شغل را می دادند.

ممکن است گفته شود خروج آمریکا از برجام، محاسبات دولت را به هم ریخته است. اما خروج ترامپ مربوط به اردیبهشت امسال است. آمار هفت ماه قبل چه می شود؟ ثانیا مگر قرار بوده برجام برای ما تولید شغل کند؟ سهم ظرفیت های داخلی در برنامه ریزی دولت کجاست؟

فقط یک نمونه از تقصیرها، به رکود مطلق کشاندن بخش ساخت و ساز توسط وزیر بی کفایتی است که متاسفانه پنج سال از سوی رئیس دولت و مجلس تحمل شد. رونق این بخش می توانست شغل با تیراژ میلیونی در کشور تولید کند چرا که با صدها فعالیت تولیدی و صنعتی در ارتباط مستقیم است و عمده این تولیدات نیز در داخل فراهم است؛ مشروط بر اینکه چرخ بخش مسکن و ساخت و ساز بگردد.

نام مسکن مهر چون به دولت قبل بر می گشت، موجب آلرژی برخی مدیران ارشد در دولت یازدهم شد. بسیار خوب! نامش را می گذاشتند مسکن اعتدال اما مردم و جوانان را از ظرفیت تولید سالانه چند صد هزار واحد مسکونی مورد نیاز و صدها هزار شغل محروم نمی کردند. این ظرفیت چه دخلی به برجام و تحریم ها داشت؟ بلکه قادر به تحقیر قدرت تحریم ها بوده و همچنان هست.

یادآور می شود اشتغال و مسکن در کنار ازدواج، سه اولویت نخست اکثریت جوانان محسوب می شود. یعنی دولت می توانست با یک تیر، دو نشان اشتغال و مسکن را بزند بلکه تیر سوم هم به هدف می خورد، اگر گرفتار خودتحریمی مدیریت لیبرالی، مغرور و فاقد کاربلدی نمی شد. هنوز هم می توان با یک تیر، سه نشان مهم را زد.

منبع: مشرق

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه